شناسهٔ خبر: 35413305 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

همزمان با هفته گردشگری 8 پروژه گردشگری در استان مرکزی افتتاح می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: 3 اقامتگاه بوم‌گردی و 3 مجموعه گردشگری تفریحی و یک موسسه آموزشی در هفته گردشگری افتتاح می‌شوند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، علیرضا ایزدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز ۲۷ سپتامبر برابر با پنجم مهرماه، سازمان جهانی جهانگردی سازمان ملل، روز جهانی جهانگردی را جشن می‌گیرد، هر سال از تاریخ 5 مهر ماه به مدت یک هفته با نام هفته گردشگری در  شهرهای ایران نیز برگزار می‌شود. 
وی افزود: هدف از نامگذاری روز جهانی گردشگری بالا بردن آگاهی مردم و هوشیار کردن تمام مردم جهان درباره اهمیت نقش جهانگردی در جامعه جهانی بوده است.
این مقام مسئول در ادامه به برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی در هفته گردشگری اشاره کرد و گفت: این اداره کل همزمان با روز جهانی گردشگری برنامه‌های خود را با هدف معرفی پتانسیل‌های گردشگری استان مرکزی در سطح استان اجرایی می‌کند.
 ایزدی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اجرای برنامه‌های مذکور تا ۱۱ مهر ماه ادامه خواهد داشت.

مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی در ادامه گفت: اقامتگاه بوم‌گردی بختیاری در محلات، اقامتگاه بوم‌گردی سرای شمس در نراق و اقامتگاه بوم گردی حسنی در خنداب در هفته گردشگری آماده بهره برداری هستند.
ایزدی افزود: مجموعه گردشگری مهتاب در شهرستان خمین، یک واحد پذیرایی در پایانه‌ها، یک واحد تاسیسات گردشگری بین راهی، افتتاح و مجموعه گردشگری بهار اردهال نیز کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی افزود: به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و تقارن آن با هفته گردشگری و به منظور ارتباط مستقیم با شهروندان و در راستای خدمت رسانی و پاسخگویی به مردم و ارباب رجوع در نماز جمعه شهر اراک حضور یافته و به بررسی مسائل و مشکلات مردم  در حوزه تخصصی میراث فرهنگی و گردشگری رسیدگی خواهد شد.

 ایزدی در ادامه گفت: بازدید از خانه سالمندان، برگزاری همایش کودک شاد و سفر، نشست دفاتر خدمات مسافرتی استان با دفتر علاالدین و مارکوپولو، برگزاری تور اراک گردی، افتتاح پل فیجان از دیگر برنامه‌های هفته گردشگری در استان خواهد بود.

انتهای پیام/ 

نظر شما