شناسهٔ خبر: 35413290 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

آغاز ثبت نام وام شهریه از ۱۵ مهر؛

زمان پرداخت وام های دانشجویی در سال تحصیلی جدید اعلام شد

زهرا سیفی

صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم زمان ثبت نام و پرداخت تسهیلات رفاهی (وام های دانشجویی) نیم سال اول سال تحصیلی ۹۹-۹۸ را اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، صندوق  رفاه دانشجویان وزارت علوم تقویم زمان بندی ثبت نام و پرداخت تسهیلات رفاهی نیم سال اول سال تحصیلی ۹۹-۹۸ را اعلام و از دانشگاه ها درخواست کرد، اطلاع رسانی شود تا دانشجویان در بازه زمانی اعلام شده برای ثبت اطلاعات در سامانه فاز ۲ اقدام کرده و لیست ها به موقع به صندوق رفاه دانشجویان ارسال شود.

سامانه دانشجویی برای ثبت تقاضای دانشجویان تا پایان نیمسال تحصیلی فعال است ضروری است تمام متقاضیان نسبت به تقاضای خود در سامانه اقدام کنند دانشگاه های آزاد، غیرانتفاعی، و علمی و کاربردی جهت دریافت وام شهریه به بانک طرف تعهد صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم مراجعه و وام شهریه دریافت کنند. امسال وام شهریه در تمام مقاطع تحصیلی افزایش داشت.

ردیف نوع وام تاریخ فعال شدن سامانه فاز ۲ (ثبت تقاضای وام) تاریخ بسته شدن سامانه فاز ۲ زمان تائید معاونت
۱ تحصیلی

۹۸.۰۷.۲۰

۹۸.۰۸.۳۰
۲ سایر وام‌ها (ضروری، مسکن، ودیعه، زیارت، ازدواج و...) ۹۸.۰۷.۲۰ ۹۸.۰۸.۳۰

۱- مبلغ وام ضروری به یک میلیون تومان افزایش یافت.

۲- وام زیارت: افرادی که از طریق ستاد عتبات عالیات مشرف شوند باید نسبت به ارائه معرفی نامه ستاد عتبات دانشگاهیان، فرم ثبت تقاضا ممهور به مهر معاونت دانشجویی و ستاد عتبات، اسکن صفحه مشخصات و صفحه مهر خورده خروج از کشور (گذرنامه) اقدام کنند. (مبلع وام برای دانشجویان مجرد یک میلیون تومان و برای دانشجویان متأهل یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.)

برای دانشجویانی که به صورت آزاد مشرف می‌شوند، ارائه وام  عتبات و صفحه ممهور به مهر خروج از کشور (گذرنامه) الزامی است. (برای این دسته دانشجویان مبلغ وام ۷۰۰ هزار تومان است.)

۳ شهریه (دانشگاه‌های دولتی و پیام نور) ۹۸.۰۷.۱۵ ۹۸.۰۹.۳۰ مبالغ وام شهریه در تمامی مقاطع تحصیلی افزایش یافته است.
۴ تحصیلی ویژه دکتری صندوق ۹۸.۰۷.۱۵ ۹۸۰۹.۳۰

دانشجویانی که در بانک طرف قرارداد صندوق تشکیل پرونده داده‌اند و برای یکبار از آن بانک وام دریافت کرده‌اند می‌توانند از وام تحصیلی ویژه دکتری بانک استفاده کنند.  

وام تحصیلی ویژه دکتری صندوق رفاه دانشجویان طی یک لیست به مبلغ سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برای شش ماه دوم (پاییز و زمستان) سال ۹۸ امکان پذیر است.  

۵ تحصیلی ویژه دکتری ۹۸.۰۹.۰۲ ۹۸.۰۹.۳۰ پرداخت وام ضروری ویژه دکتری یک مرحله در طول تحصیل دکتری و با ارائه فاکتور خرید بیش از سه میلیون تومان امکان پذیر است.
۶ تحصیلی ویژه دکتری (بانک طرف قرارداد با صندوق رفاه دانشجویان) ۹۸.۰۷.۱۵ ۹۸.۰۹.۳۰ دانشجویانی که در گذشته به بانک معرفی شده و از تسهیلات آن استفاده کرده‌اند می‌توانند از وام بانک طرف قرارداد استفاده کنند. وام تحصیلی ویژه دکتری بانک طرف قرار داد طی دو لیست به مبلغ دو میلیون تومان و ۱۰۰ هزار تومان برای ۶ماه دوم (پاییز و زمستان) سال جاری امکان پذیر است.
۷ شهریه، بانک طرف قرارداد صندوق رفاه دانشجویان (دانشگاه‌های آزاد اسلامی، علمی کاربردی و غیرانتفاعی ۹۸.۰۷.۱۵ ۹۸.۰۸.۳۰

ثبت نام متقاضیان در پرتال و تأیید آن از سوی دانشگاه انجام و طی لیست به صندوق ارسال خواهد شد و پس از تأیید لیست توسط صندوق، دانشجویان برای تشکیل پرونده حداکثر یک ماه فرصت دارند به بانک طرف قرارداد مراجعه کنند.

ثبت سقف وام شهریه طرف قرارداد  برای تمامی مقاطع تحصیلی الزام است.

دانشجویانی که در دو نیمسال گذشته به بانک معرفی شده و تشکیل پرونده داده‌اند نیازی به مراجعه مجدد به شعب بانک ندارند و صرفا درخواست خود را به دانشگاه ارائه کنند.

مبالغ وام شهریه در تمامی مقاطع تحصیلی  افزایش یافته است.

۸ بنیاد علوی ۹۸.۰۷.۰۱ ۹۸.۰۷.۳۰ تأیید و ارسال لیست وام بنیاد علوی به دانشجویان روزانه و شبانه دانشگاه‌های دولتی، آموزشکده‌ها و دانشگاه‌های پیام نور در زمان تعیین شده (مجرد  ۶۰۰هزار تومان و متأهل  ۸۰۰هزار تومان)

نظر شما