شناسهٔ خبر: 35413209 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

فوری؛ با اعلام فدراسیون جهانی جودو، کلیه فعالیت‌های فدراسیون جودوی ایران تعلیق شد

علیرضا نجاتی

پس از اتفاقاتی که برای سعید مولایی افتاد، فدراسیون جهانی جودو تصمیم به تعلیق جودوی ایران گرفت.

صاحب‌خبر -

طرفداری- فدراسیون جهانی جودو اعلام کرد کلیه فعالیت های فدراسیون جودوی ایران به حالت تعلیق درآمده است.

به گزارش وب سایت فدراسیون جهانی جودو، پس از اتفاقاتی که در جام جهانی اخیر جودو در توکیوی ژاپن رخ داد، فدراسیون جهانی جودو تصمیم گرفت فدراسیون جودوی ایران و انجمن‌های وابسته‌اش را از شرکت در تمام مسابقات و فعالیت‌های اجتماعی و اداری محروم کند. فدراسیون جهانی جودو مطلع شده در جام جهانی 2019 توکیوی ژاپن، مقامات ایرانی و فدراسیون جودوی ایران به سعید مولایی، جودوکای وزن -81 کیلوگرم گفته اند به خاطر روبرو نشدن با ساگی موکی، ورزشکار رژیم صهیونیستی، در مسابقات خود کم کاری کند.

این مسئله و فعالیت‌های اخیر فدراسیون جودوی ایران، با مسئله توافق‌ فدراسیون ایران و فدراسیون جهانی جودو تناقضی آشکار دارد. رضا صالحی امیری، رییس کمیته ملی المپیک ایران و آرش میراسماعیلی، رییس فدراسیون جودوی ایران با امضای نامه مربوطه، تایید کرده بودند که به اصل عدم تبعیض فدراسیون جهانی جودو احترام می‌گذارند و تمام قوانین کمیته ملی المپیک را رعایت می‌کنند. با توجه به نقض این اصل، فدراسیون جهانی جودو تصمیم به تعلیق فدراسیون جودوی ایران گرفت. 

ماجرای سعید مولایی در جام جهانی 2019، نخستین ممانعت ایران در رویارویی با جودوکای رژیم صهیونیستی نیست. در المپیک 2004 آتن، آرش میراسماعیلی، رییس کنونی فدراسیون جودوی ایران بنا به خواسته مقامات ایران و فدراسیون وقت جودوی این کشور از رویارویی با ورزشکار رژیم صهیونیستی ممانعت کرد و خود سعید مولایی نیز در گرندپری 2019 پاریس نیز طوری مبارزه کرد تا با ساگی موکی از رژیم صهیونیستی روبرو نشود. ضمن این که فدراسیون جودوی ایران، 21 روز فرصت دارد تا به دادگاه حکمیت ورزش (CAS) بابت حکم فدراسیون جهانی جودو اعتراض کند.

نظر شما