شناسهٔ خبر: 35412993 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

طالبان: در را به روی مذاکرات با آمریکا باز گذاشته‌ایم

71415

مذاکره کننده ارشد طالبان گفت، این گروه شبه‌نظامی در را به روی از سرگیری مذاکرات با آمریکا باز گذاشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این اظهارات شر محمد عباس استانکزی، مذاکره‌کننده ارشد طالبان ساعتی بعد از آن مطرح شد که در دو حمله منسوب به این گروه شبه نظامی در افغانستان دست کم 48 تن کشته شدند.

استانکزی در اظهاراتش از نقش طالبان در حملات خشونت آمیز اخیر در افغانستان دفاع کرد. او در گفت‌وگو با بی.بی.سی گفت: آمریکایی‌ها در مذاکراتشان به کشتن هزاران تن از اعضای طالبان اذعان کردند و این گروه با ادامه دادن به حملاتش در ضمن انجام مذاکرات کار اشتباهی انجام نداده است.

استانکزی خاطرنشان کرد: ما به نوبه خود در را به روی مذاکرات با آمریکا باز گذاشته‌ایم.

 این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا چندی پیش خبر از لغو مذاکرات کشورش با طالبان بعد از گذشت حدود یک سال از این مذاکرات خبر داد.

با این حال دولت آمریکا که تمایلش را برای خارج ساختن نظامیان آمریکایی از افغانستان پنهان نکرده نیز به نوبه خود در را به روی یک تلاش جدید برای تعامل با طالبان باز گذاشته است.

مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا با این حال به طالبان هشدار داده در صورتی که خواستار از سرگیری مذاکرات هستند باید یک "تعهد قابل توجه" از خود نشان دهند.

روز سه‌شنبه در جریان حملاتی که علیه یک تجمع انتخاباتی هواداران اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در استان پروان اتفاق افتاد دست کم 26 تن کشته شدند و در انفجاری که حدود یک ساعت بعد از آن حملات در کابل رخ داد نیز 22 تن دیگر کشته شدند.

این حملات مرگبار ترین حملات رخ داده در افغانستان از زمان فروپاشی مذاکرات آمریکا و طالبان محسوب می‌شوند.

انتظار می‌رود که در روزهای آینده و با نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در تاریخ 28 سپتامبر خشونت‌های بیشتری در این کشور اتفاق بیفتد.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای گفته است: ما پیشتر به مردم هشدار داده بودیم در تجمعات انتخاباتی شرکت نکنند. اگر آنها در صورت انجام این کار متحمل تلفات شوند مسئولیتش به عهده خودشان است.

انتهای پیام

نظر شما