شناسهٔ خبر: 35410618 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد گیلان:

رونمایی از ۲ کتاب با موضوع دفاع مقدس/۶۰ برنامه اجرا می شود

رشت- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اجرای ۶۰ برنامه در هفته دفاع مقدس در این استان، گفت: از دو کتاب با موضوع دفاع مقدس رونمایی می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، فیروز فاضلی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری برنامه‌های هفته دفاع مقدس که در سالن دکتر رحمدل مجتمع فرهنگ و هنری خاتم الانبیا برگزار شد ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: مفاهیم همواره باید واکاوی شود زیرا به روز کردن مفاهیم نشان دهنده پویا بودن آنها است.

وی با اشاره به اینکه ترکیب دفاع مقدس عملا قابلیت واکاوی دارد، افزود: می توانیم امروز خود را برگرفته از این گذشته غنی برنامه ریزی کنیم آنچه که از دفاع مقدس برای ما مانده در دفاع از سرزمین و میهن این بوده که در این دفاع نگاه تقابلی به گونه ها وجود نداشت.

مدیرکل ارشاد گیلان با بیان اینکه آنهایی که دفاع مقدس رقم زدند نمونه عالی انسجام و اتحاد بودند، گفت: این ویژگی برای همیشه تاریخ می توانیم واکاوی کنیم دشمنان ما نیز چنین واکاوی را انجام داده اند که به مقابله با ما نمی پردازیم.

وی با اشاره به اینکه کمیته فرهنگی و هنری دفاع مقدس برای انسجام و همکاری بیشتر اجرای برنامه های است، تصریح کرد: استان گیلان تجربه خوبی در برگزاری گنگره هشت هزار شهید دارد که این تجربه می تواند در اجرای برنامه با موضوع دفاع مقدس کمک کند.

فاضلی در ادامه با بیان اینکه وظیفه نهادهای که با هنر سر و کار دارند بسیار مهم است، افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برای هفته دفاع مقدس و در راستای حفظ ارزش‌ها ۶۰ برنامه فرهنگی و هنری اجرا می کند.

وی اجرای شب شعر در هشت شهرستان، برگزاری نمایشگاه کتاب در شش شهرستان، برپایی نمایشگاه عکس در۹ شهرستان، اجرای نمایش خیابانی در شش شهرستان، اجرای نمایشی با عنوان «زخمی بر شانه‌هایش»  در مجتمع خاتم الانبیا، برپایی نمایشگاه نقاشی در شش شهرستان و دیدار با خانواده شهدا، هشت محفل ادبی، مسابقه کتابخانی با موضوعات دفاع مقدسی، رونمایی از دو کتاب «مسافران بهشت و قطعه دریا»  بخشی از این برنامه ها است.

مدیرکل ارشاد گیلان در ادامه با اشاره به نقش رسانه در اعتلای فرهنگ، افزود: رسانه ها به اعتلای فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس و به انتقال این مفاهیم کمک می کنند انتظار داریم در این زمینه تلاش مضاعف انجام شود.

نظر شما