شناسهٔ خبر: 35410390 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

کارشناس حقوقی «اعتمادآنلاین» پاسخ می‌دهد:

آیا زن می‌تواند از شوهری که عادت به استفاده از مشروبات الکلی دارد طلاق بگیرد؟

آیا زن می‌تواند از شوهری که عادت به استفاده از مشروبات الکلی دارد طلاق بگیرد؟

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| میراندا مهدوی- سوال مخاطب اعتمادآنلاین: آیا زن می‌تواند از شوهری که عادت به استفاده از مشروبات الکلی دارد طلاق بگیرد؟

 

کارشناس حقوقی اعتمادآنلاین: به موجب قانون، طلاق از طرف زن در سه صورت امکان‌پذیر است:

 

1 – دوام زوجیت که موجب عسر و حرج و مخاطرات جانی، مالی، حیثیتی و غیره برای زن باشد. یکی از مصادیق عسر و حرج زن در زندگی زناشویی، اعتیاد شوهر به مواد مخدر یا اعتیاد او به مشروبات الکلی است که در صورت عدم امکان الزام شوهر به ترک آن در مدتی که به تشخیص پزشک برای ترک اعتیاد لازم است، این امر می‌تواند از مصادیق بارز عسر و حرج زوجه محسوب ‎شود. بنابراین در این صورت زن می‌تواند با مراجعه به دادگاه خانواده تقاضای طلاق کند. 

 

2 – شرط وکالت در طلاق به این معناست که مرد در ضمن عقد نکاح یا به موجب وکالتنامه‌ای جداگانه اختیار در اعمال طلاق را به خود زن واگذار می‌کند.

 

3 – در عقد نکاح شروط 12گانه‌ای وجود دارد که اگر شوهر این شروط را امضا کرده باشد، در صورت رعایت نکردن هر یک از شروط مذکور، زن با استناد به آنان می‌تواند از دادگاه درخواست طلاق کند.

 

 

پایگاه خبری اعتمادآنلاین در راستای انجام رسالت آگاهی‌بخشی به جامعه و ارتقای سطح دانش شهروندان نسبت به امور شهری و مسئولیت‌های قانونی موثر بر آن، همچنین ارائه خدمات مشاوره‌ حقوقی رایگان با همکاری وکلای برتر دادگستری، قضات باتجربه و اساتید برجسته حقوقی، به پرسش‌ها و سوالات مخاطبان و شهروندان گرامی در این حوزه پاسخ می‌دهد.

 

شما می‌توانید مشکلات حقوقی خود را از طریق آی‌دی Modiretemad@ در تلگرام با ما در میان بگذارید، و مشاوران حقوقی ما در اعتمادآنلاین پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

 

 

نظر شما