شناسهٔ خبر: 35407794 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

انتخابات کنست اسرائیل|تعادل کرسی‌های «لیکود» و «آبی سفید» با شمارش ۹۲ درصد آرا

یک رسانه رژیم صهیونیستی از تعادل کرسی‌های لیکود و آبی سفید با شمارش ۹۲ درصد آرای انتخابات کنست ۲۲ خبر داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌‌های رژیم صهیونیستی، شمارش حدود 92 درصد آرا، آمارها نشان داد که حزب لیکود و ائتلاف آبی سفید تا کنون از نظر تعداد آرا و کرسی‌ها در کنست 22 جایگاه برابری دارند، یعنی هیچ یک از این دو ائتلاف به 61 کرسی دست نیافته‌اند تا بتوانند دولت را به تنهایی تشکیل دهند.

بر روزنامه گزارش روزنامه هاآرتص، نتایج که با استناد به یک منبع در کمیته انتخابات اسرائیل به دست آمده، پس از شمارش حدود 92 درصد آرا، فراکسیون راستگرا-حریدیم بدون حزب اسرائیل خانه ما به 56 کرسی و فراکسیون میانه- چپ به 55 کرسی دست یافته است. با توجه به این نتایج، حزب اسرائیل خانه ما به ریاست آویگدور لیبرمن با کسب 9 کرسی نقش تعیین کننده ای در تشکیل دولت آتی رژیم اسرائیل خواهد داشت.

تعداد کرسی‌های کنست 22 بر اساس نتایج شمارش آرا تا کنون:

لیکود : 32 کرسی

آبی سفید : 32 کرسی

فهرست مشترک عربی: 12 کرسی

اسرائیل خانه ما: 9 کرسی

حزب شاس: 9 کرسی

یهودوت هتوراه : 8 کرسی

یامینا : 7 کرسی

کار-جشر: 7 کرسی

اردوگاه دموکراتیک : 5 کرسی

این در حالی است  که آویگدور لیبرمن رئیس حزب اسرائیل خانه ما و وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی از ریویلین رئیس این رژیم خواسته است با ابتکار خود، سران لیکود و آبی سفید را روز جمعه این هفته در نشستی دور هم جمع کرده و آنها را تشویق کند دولت متحد مشترکی را با هم تشکیل دهند.

وی هشدار داده است در تمام زمینه‌ها چه اقتصادی و  امنیتی ما در وضعیت فوق العاده به سر می‌بریم و به همین سبب به یک دولت فراگیر نیاز داریم نه دولتی که هفته به هفته برای نجاتش و برای سلب اعتمادش جنگ وجود داشته باشد.  

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر کنونی رژیم صهیونیستی بیش از سیزده سال است که در قدرت به سر می‌برد و با تمام چنگ و دندان می‌خواهد دولت آینده را هم خود در اختیار بگیرد به این امید که مانع محاکمه‌اش به خاطر پرونده‌های فساد شود.

این دومین انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی است که طی تنها پنج ماه برگزار شده است. نتانیاهو در تماس‌های تلفنی با سران احزاب همسو با خود آنها را ملزم کرده است که رئیس رژیم را توصیه کنند تا وی را مامور تشکیل دولت آینده کند. نتانیاهو 69 ساله روز گذشته در جریان برگزاری انتخابات هشدار داده بود که میزان مشارکت اعراب و چپگراها بالاست و از طرفدارانش خواست حضور گسترده ای داشته باشند.

بر اساس گزارش، وی در جریان گشت زنی در بازارهای اصلی و ایستگاه مرکزی اتوبوسرانی از بلندگو برای تشویق هوادارانشان به شرکت در رای گیری استفاده کرده بود.

بنی گانتس 60 ساله که ریاست ائتلاف آبی سفید را برعهده دارد، پس از انداختن رای خود به صندوق در شهرک صهیونیست نشین روش هاعین از صهیونیست‌ها خواسته بود با «فساد» و «افراط گرایی» مقابله کنند که  اعتراف رسمی به فسادو افراط گرایی در سران صهیونیست است.

انتهای پیام/

نظر شما