شناسهٔ خبر: 35406833 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نویسنده مشهور عمانی: اختلافات در منطقه تنها به نفع آمریکاست

یک نویسنده و فعال مشهور عمانی با اشاره به اینکه اختلافات و بحران‌های منطقه تنها به نفع آمریکاست، به اعراب توصیه کرد که از خواب غفلت بیدار شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عباس المسکری» نویسنده و فعال عمانی تأکید کرد که تنها آمریکا از بحران و اختلافات در منطقه خلیج‌فارس بهره می‌برد و لذا هرگز اجازه آشتی بین کشورهای عربی و ایران را نخواهد داد.

المسکری در صفحه توئیتر خود نوشت: «چه زمانی از خواب غفلت خود بیدار شده و درک خواهیم کرد که آنچه در منطقه رخ می‌دهد طراحی آمریکایی-صهیونیستی است که به دست مزدوران حقیر آن‌ها اجرا می‌شود.»

 

وی افزود: «تا زمانیکه یک قطره نفت در منطقه خلیج(فارس) وجود دارد، آمریکا هرگز اجازه آشتی کشورهای حاشیه خلیج(فارس) با ایران را نخواهد داد و از سوی دیگر هرگز از این کشورها برای حمله به ایران حمایت نخواهد کرد بلکه آن را وسیله‌ای برای ارعاب ما اعراب قرار داده و خود را پلیس حامی منطقه جلوه می‌دهد.»

این نویسنده عمانی با اشاره به اینکه تنها ترامپ از حمله به آرامکو بهره می‌برد، نوشت: «آمریکا امروز ذخایر نفتی خود را به بازار عرضه می‌کند و طبیعتا این کار مجانی نیست بلکه آن را برای افزایش قیمت (نفت) در نتیجه انفجارهای آرامکو انجام می‌دهد و اینجاست که باز هم باید سوال کرد چه کسی از حوادث منطقه بهره می‌برد.»

شنبه هفته جاری (۲۳ شهریورماه) «یحیی سریع» سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اعلام کرد، یگان پهپادی یمن با ۱۰ پهپاد پالایشگا‌ه‌های «بقیق» و «خریص» شرکت آرامکو در منطقه «شرقیه» عربستان سعودی را در چارچوب حق طبیعی و مشروع در پاسخگویی به جنایات ائتلاف متجاوز و محاصره پنج ساله یمن هدف قرار داد.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا بدون ارائه هرگونه سندی مدعی شد که این ایران و نه یمنی‌ها بوده‌اند که تأسیسات نفتی آرامکو عربستان را هدف قرار داده‌اند.

با اینحال مقامات ایران هرگونه مشارکت در این عملیات پهپادی را رد کرده‌اند. «عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه) درباره اتهامات مقامات آمریکایی درباره حمله به تاسیسات نفتی آرامکو عربستان گفت: «۵ سال است یمن درگیر جنگ است و ائتلاف سعودی‌ها با پشتوانه کشورهای غربی مرتکب جنایات جنگی بسیاری در یمن شدند و طبیعی است که مردم یمن و نیروهای نظامی یمن برای متوقف کردن این جنایات واکنش داشته باشند.»

انتهای پیام/م

نظر شما