شناسهٔ خبر: 35405326 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بهره مندی ۴۱۰ واحد صنعتی از نعمت گاز طبیعی

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: تاکنون و براساس مصوبه شورای اقتصاد، ۴۱۰ واحد صنعتی جز و عمده در نقاط مختلف این استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کردستان، احمد فعله‌گری با اعلام این خبر گفت: براساس مصوبه شورای اقتصاد تا پایان خرداد امسال ۳۲۶ واحد صنعتی با اجرای ۱۴۴ کیلومتر لوله گذاری به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شدند که با بهره‌مندی ۸۴ واحد صنعتی دیگر در هفته دولت، این رقم به ۴۱۰ مورد رسید.
فعله گری افزود: برای اجرای مصوبه شورای اقتصاد یک هزار و ۱۱۴ واحد صنعتی شناسایی شده است که تلاش می‌کنیم تا پایان امسال تعداد دیگری از این صنایع را به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل کنیم.
مدیرعامل شرکت گاز کردستان بهره‌مندی واحد‌های صنعتی از گاز را در راستای کاهش استفاده از سوخت فسیلی اعلام کرد و گفت: با گازرسانی به واحد‌های صنعتی، سالانه گاز طبیعی جایگزین ۲۹ میلیون لیتر سوخت مایع می‌شود.
فعله‌گری در مورد چگونگی بهره‌مندی صنایع از یارانه مصوبه شورای اقتصاد نیز اظهار داشت: سقف استفاده از تسهیلات یارانه‌ای برای هر واحد صنعتی ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال است که بر اساس میزان سوخت هر کدام از صنایع محاسبه می‌شود.
وی افزود: تاکنون به ۱۶ شهرک و ناحیه صنعتی و ۲ هزار و ۲۶۷ واحد صنعتی جز و عمده، نیروگاه سیکل ترکیبی تولید برق در سنندج و ۵۲ جایگاه سوخت رسانی CNG گازرسانی صورت گرفته است.
مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: براساس مصوبه شورای اقتصاد، واحد‌های صنعتی که سه سال از سوخت مایع استفاده کرده باشند، می‌توانند گاز طبیعی را جایگزین سوخت فسیلی مصرفی خود کنند.
فعله‌گری گفت: در حال حاضر ۷۰ پیمانکار در مناطق مختلف کردستان در زمینه اجرای لوله گذاری و گازرسانی فعالیت دارند که برای تعداد زیادی نیز اشتغالزایی ایجاد شده است.
شرکت گاز کردستان ۵۱۷ هزار مشترک در بخش‌های خانگی، تجاری، صنعتی، عمومی و ادارات دارد و بیش از یک میلیون و ۵۴۰ هزار نفر جمعیت استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

نظر شما