شناسهٔ خبر: 35405281 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

وزیر علوم در شورای اداری استان مازندران:

مدیریت جهان امروز؛ بر مبنای علم و دانش/دانشگاه‌ها سفارش های دستگاه های اجرایی را به خوبی انجام داده اند

دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سفر به استان مازندران در نشست شورای اداری این استان در ساری گفت: جهان امروز بر مبنای علم و دانش مدیریت می‌شود و ما نمی‌توانیم فارغ از دانش روز مدیریت مؤثر داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، به نقل از وزارت علوم، در این نشست که با حضور استاندار مازندران، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، رؤسای دانشگاه‌های مازندران و مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان برگزار شد، دکتر غلامی بابیان اینکه مدیران کشور می‌توانند با مشاوران علمی و مجرب در دانشگاه‌ها در تمام جنبه‌های کاری خود مشورت کنند، اظهار داشت: تمام سفارش‌هایی که از طرف دستگاه‌های اجرایی به دانشگاه‌ها سپرده‌شده، به بهترین شکل انجام پذیرفته است.
وزیر علوم بابیان اینکه هم‌اکنون دانشگاه‌های کشور با سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مختلف، در قراردادهای بزرگ تحقیقاتی همکاری می‌کنند، گفت: بسیاری از این قراردادها برآورد ملی داشته و انجام آن برای بهبود آینده کشور حیاتی است.
وی افزود: یکی از زمینه‌های مناسب و موفق همکاری دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی با بخش‌های صنعتی کشور، به دست آوردن دستاوردهای بزرگی درزمینهٔ صنایع دفاعی است که امروز جمهوری اسلامی ایران را در ردیف قدرت‌های بزرگ نظامی قرار داده است.
وزیر علوم بابیان اینکه دانشگاه‌های کشور در دوره‌های مختلف فعالیت شأن در ۴۰ سال اخیر و دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، لیاقت و شایستگی خود را نشان داده‌اند، گفت: گواهی این شایستگی، کسب جایگاه پانزدهمی ایران در حوزه علم و فناوری در سطح جهان است.
دکتر غلامی در بخش دیگری از سخنان خود، بابیان اینکه در حال حاضر همه دانشگاه‌های کشور به مسیر تبدیل‌شدن به دانشگاه نسل سوم وارد شده‌اند، اظهار داشت: منظور از دانشگاه نسل سوم، دانشگاه کارآفرین است که برای انجام تحقیقات کاربردی و نیاز محور شکل‌گرفته و در حل مسائل جامعه با رویکرد علمی و نظام‌یافته در تعامل با محیط پیرامونی عمل می‌کند.
همچنین در این نشست استاندار مازندران، نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی و رئیس دانشگاه مازندران به‌عنوان دانشگاه معین استان، با بررسی و توصیف وضعیت آموزش عالی در این استان، پیشنهادها و نقطه نظرات خود را با وزیر علوم در میان گذاشتند.

نظر شما