شناسهٔ خبر: 35405211 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تلفات جاده‌ای در کرمانشاه هفت درصد کاهش داشته است

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه گفت: با اقدامات خوبی که در استان و بخصوص مجموعه پلیس راه و راهور انجام شده آمار تلفات جاده‌ای هفت و آمار مصدومان نیز ۱۰ درصد در پنج ماه سپری شده از سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند عصر سه‌شنبه در جلسه شورای ترافیک و حمل و نقل استان در سرسرای تدبیر استانداری، اظهار داشت: این کاهش تصادفات که حاصل مدیریت خوب فرمانده انتظامی استان بوده در حالی اتفاق افتاده که کرمانشاه به چهار استان همجوار خود یعنی همدان، لرستان، ایلام و کردستان خدماتی از جمله حمل و نقل ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه ساختار پلیس راه و راهور استان نیازمند تقویت جدی است و مسئولان ناجا باید به این موضوع توجه و عنایت ویژه‌ای داشته باشند، افزود: در خود استان هم تا جایی که امکان داشته از منابع داخلی سعی در تقویت و تجهیز امکانات مربوط به آنها را داشته‌ایم که نتیجه آن کاهش تلفات و مصدومان حوادث رانندگی بوده است.

بازوند گفت: از آن جایی که کاهش تلفات رانندگی یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است سعی کرده‌ایم تا آنجا که امکان‌پذیر است به سمتی پیش برویم که هر ساله شاهد کاهش سوانح جاده‌ای باشیم که خوشبختانه توفیقاتی نیز حاصل شده، هرچند هنوز کارهای زیادی است که باید انجام شود.

استاندار کرمانشاه در ادامه افزود: یکی از راه‌هایی که برای کاهش سوانح جاده‌ای انجام شده آغاز عملیات احداث آزاد راه بیستون - حمیل بوده و پروژه به مبلغ یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی گفت: محورهای استان کرمانشاه به دلیل اینکه مرکز ثقل غرب کشور محسوب می‌شود عموما پرتردد است و همین موضوع می‌طلبد تا مسئولان ناجا و دیگر نهادهای دست اندرکار، توجه ویژه‌ای به استان داشته باشند.

بازوند تصریح کرد: پلیس یکی از ظرفیت‌های خوب استان است که باید در بخش‌های مختلف از جمله راه و راهور تقویت شود تا با انجام کارهای پیشگیرانه شاهد کاهش تلفات انسانی باشیم.

مدیر ارشد استان در بخش دیگری از سخنانش به بازگشایی مرز خسروی اشاره و با بیان اینکه تحقق این مهم یکی از مطالبات مردم کرمانشاه بوده است، گفت: باید از این فرصت استفاده و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان به کل کشور معرفی شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۷۰ درصد جمعیتی که مرز مهران را برای سفر خود به عتبات عالیات انتخاب کردند از راه کرمانشاه تردد داشتند، افزود: امسال شاهد حجم بسیار بیشتری از زائران در استان خواهیم بود و خوشبختانه آمادگی لازم نیز از سوی همه دستگاه‌های اجرایی استان وجود دارد.

بازوند خاطرنشان کرد: کرمانشاه علاوه بر پذیرایی از زائران داخل کشور، پذیرای زائرانی از کشورهای ترکیه و آذربایجان نیز خواهد بود که امیدوارم با کمک‌های بیشتر مسئولان کشوری امکانات بیشتری برای تردد زوار فراهم شود.

۷۴۵۸/۳۰۳۳

نظر شما