شناسهٔ خبر: 35405161 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

محسن هاشمی:

آبیاری تحت فشار را جدی بگیریم/ برای چیتگر حدود ۱۰ میلیارد هزینه می شود که آب را پای درختان بیارند/ از نظر ساختاری و مدیریتی در منطقه ۲۲ تسلط وجود دارد

رئیس شورای شهر تهران از بوستان جنگلی چیتگر که عضو شورای شهر در خصوص خشک شدن آن هشدار داده بود بازدید کرد و در این رابطه به شهرداری منطقه ۲۲ تذکر داد تا مدیریت بهتری برای آبیاری فضای سبز چیتگر صورت بدهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا: محسن هاشمی صبح امروز  روز ۲۷ شهریور ما طی بازدید از بوستان جنگلی چیتگر نسبت به خشک شدن آن واکنش نشان داد و از تسلط مدیریتی منطقه 22 شهرداری تهران تقدیر کرد.

محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در گذشته گزارشاتی در این خصوص به دست ما رسیده بود، گفت: خوشبختانه از نظر ساختاری و مدیریتی در منطقه ۲۲ تسلط وجود دارد که جای تشکر دارد و نشان میدهد حساسیت نسبت به موضوع وجود داشته است. از صحبت ها اینگونه بر می آید که مشکل اصلی پارک‌چیتگر آب است و با توجه به اینکه هزینه های پنهانی در پارک چیتگر وجود دارد حدود ده میلیارد هزینه این پارک برآورد خواهد شد که عدم پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان آب به نظر می‌آید که کجی مدیریت است.

او اضافه کرد: همه پرسنل را جمع می کنیم که آب را پای درخت برسانید و تامین آب اولویت اصلی است حتی اگر فرض کنیم لجبازی شده وزارت نیرو آب را قطع کرده است باز هم دلیل مناسبی نبوده و جزء اولویت‌های اصلی منطقه ۲۲ آب است. به رئیس آب و فاضلاب و تماس خواهم گرفت که آب را برقرار کنند.

هاشمی تصریح کرد: باید قسط بندی اولیه صورت بگیرد تا آب را برقرار کنند. در سراسر دنیا آبیاری تحت فشار دارد و برای مصرف کردن آب برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد. کل فضای سبز با خلا برنامه‌ریزی برای آبیاری تحت فشار است و باید حرکت جهادی صورت بگیرد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: باید از آب پساب، برای آبیاری استفاده شود، در هیچ کجا از آب دست اول برای آبیاری استفاده نمی کند.

02

هاشمی با بیان اینکه متاسفانه ده درصد شهرداری تهران به صورت تحت فشار آبیاری می شود، گفت: اگر کل تهران به سمت آبیاری تحت فشار برود که آنها هم لوله های مختلف تولید می کنند و اشتغال هم ایجاد می‌شود و ضمن اینکه در آبیاری صرفه جویی می شود از این رو باید طرحی در خصوص آبیاری تحت فشار در شهرداری تهران در شورای شهر تهران ارائه شود تا آب مدیریت شده باشد.

او با اشاره به اینکه آبیاری تحت فشار مانع از آب دزدی خواهد شد،  گفت: با آبیاری تحت فشار می توان تعداد نیروها را کاهش داد تا صرفه‌جویی صورت بگیرد. همچنین باید گونه هایی کاشته شود که ضمن داشتن سایه مصرف آب کمی داشته باشند.  اما متأسفانه در شهرداری تهران این موارد نادیده گرفته شده است.

04

نظر شما