شناسهٔ خبر: 35405127 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رونمایی از کتاب خون خدا اثر سیدمهدی شجاعی

مراسم رونمایی از کتاب «خون خدا»، نوشته سیدمهدی شجاعی، با حضور این نویسنده و جمعی از صاحب‌نظران و نویسندگان صبح امروز برگزار شد.

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما:مدیرعامل دفتر نشر فرهنگ اسلامی درباره کتاب «خون خدا» گفت: کار دینی کردن در رسانه‌های گوناگون به ویژه رسانه مکتوب، کار ساده‌ای نیست و دشواری‌های بسیاری دارد. غیر از اینکه نویسنده و تصویرگر باید هنرمند باشد، مسائل حاشیه‌ای فراوانی وجود دارد. پس از انقلاب اسلامی این بحث مطرح بود که مرز تخیل چیست و آیا واقعیات تاریخی تا کجا قابل نگاشت است؟ استنادات آن چگونه است؟ بنابراین تاریخ‌نگاری و وقایع‌نگاری دینی سخت است، اما ادبیات دینی و تصویرگری آن سختی‌های بیشتری دارد. در جلسه‌ای که با روحانیون داشتیم، این سؤال مطرح شد که این مرز‌ها را باید حوزه علمیه تبیین کند و این موضوع در حوزه علمیه نیز چالشی بود که باید حل و فصل شود.
چینی فروشان: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آقای شجاعی عمر خود را در این مسیر صرف کرده‌اند. کتاب «خون خدا» اثری بسیار زیبا، هنرمندانه و در عین حال راه‌گشا است و علاوه بر اینکه متن مذهبی زیارت عاشورا با قلمی زیبا آمده، تصویرگری آن نیز پیچیده و زیباست.
وی یادآور شد: این کتاب طرحی نو درباره روایت روز عاشوراست و نحوه کتاب‌پردازی و ارائه آن نیز به گونه‌ای متفاوت انجام شده و همین ویژگی‌ها آن را از سایر آثار سیدمهدی شجاعی متمایز کرده است.و در دو قطع بزرگ و کوچک منتشر شده، ترجمه انگلیسی آن نیز به چاپ رسیده است و ترجمه عربی نیز در دست چاپ است و به زودی در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

<div id="video-display-embed-code_3958611"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2526384/3958611?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما