شناسهٔ خبر: 35404704 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ثبت نام بیش از ۵ هزار متقاضی در سامانه سماح

خبرگزاری صداوسیما

تاکنون ۵ هزار و ۴۱۰ متقاضی پیاده روی اربعین از چهارمحال و بختیاری در سامانه سماح نام نویسی کرده اند

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز چهارمحال وبختیاری، مدیر حج و زیارت استان گفت: این تعداد زائر در ۳۳۹۷ گروه به کربلای معلی اعزام می‌شوند.
آقای آقا بزرگی گفت: بیشترین آمار ثبت نامی مربوط به شهرستان لردگان است.
به گفته وی؛ زائران کربلا از نوزدهم شهریور می‌توانند بدون روادید از مرز ایران وارد مرز عراق شوند و تا هفتم آبان، از زمان خروج به مدت یک ماه از اماکن زیارتی عراق بازدید کنند.
آقای آقا بزرگی افزود: متقاضیان سفر اربعین، باید پس از ثبت نام در سامانه سماح، نسخه چاپی کارت و فرم نام نویسی را دریافت کنند.
وی گفت: هر فرد برای نامنویسی باید ۲۵ هزار تومان و در صورت مراجعه به دفاتر حج و زیارت باید سه هزار تومان نیز حق الزحمه ثبت نام پرداخت کند.
وی افزود: هیچ کاروان زیارتی برای اربعین در نظر گرفته نشده است و زائران باید با وسیله شخصی یا اجاره وسیله نقلیه جمعی، به سمت مرز‌ها حرکت کنند.
آقا آقا بزرگی با بیان این که متقاضیان سفر هوایی باید پس از ثبت نام به استان‌های تهران و اصفهان بروند افزود: زائران استان چهارمحال و بختیاری امسال از مرز شلمچه به عراق سفر می‌کنند.
مدیر حج و زیارت چهارمحال و بختیاری گفت: تا دو روز پیش از اربعین مرز‌های خروجی باز هستند و پس از آن مرز‌ها از عراق به ایران یک طرفه می‌شود.
وی گفت: سال گذشته نزدیک به ده هزار نفر از استان چهارمحال و بختیاری برای زیارت کربلا به عراق سفر کردند.
به گفته مدیر حج و زیارت چهارمحال و بختیاری متقاضیان سامانه سماح که قصد صرف نظر یا اصلاح تاریخ اعزام به اربعین را دارند فقط تا ۴۸ ساعت فرصت دارند تا از تقاضای خود انصراف داده و مجداً نامنویسی کنند در غیر این صورت وجه واریزی بازگردانده نمی‌شود.

نظر شما