شناسهٔ خبر: 35404004 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

امروز با ریاست آقای رئیسی برخوردهای جدی با مفاسد صورت می‌گیرد

نماینده مجلس نهم گفت: امروز با ریاست آقای رئیسی برخوردهای جدی با مفاسد صورت می‌گیرد،

صاحب‌خبر -

ابراهیم آقامحمدی نماینده مجلس نهم شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به تناقض‌گویی‌های برخی از مسئولان در خصوص اقدام اخیر رئیس قوه قضائیه، اظهار داشت: موضوع فساد پدیده زشت و ویران کننده هرجامعه ایست و فرقی نمی‌کند که این جامعه مذهبی یا غیرمذهبی باشد. سازوکار هر نظام، حکومت و حاکمیت باید براساس درستکاری و امانتداری باشد. یعنی مسئولان، دولتمردان و حاکمیت باید نسبت به امانت مردم، امانتدار خوبی باشند و از همان ابتدا با ناهنجاری های اجتماعی، مقابله جدی کنند.

وی افزود: متأسفانه پس از دفاع مقدس غفلت هایی داشته ایم و برخی از مسئولان سهل انگاری هایی کرده اند. برخی از آنها پس از  جنگ به دلیل سختی هایی که کشیده بودند دوست داشتند به آرامش برسند. از همان زمان فساد به مرور در جامعه پیدا شد و به درجه بالایی رسید تا جایی که امروز به این وضعیت رسیده ایم.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: امروز شاهد برخورد با باندهای فساد در شاکله ساختارهای اداری و به خصوص در جاهایی هستیم که بودجه های کلان بیت المال هزینه می شود. تاکنون برخورد مقابله با فساد را در این اندازه گسترده نداشتیم. 

وی ادامه داد: امروز با ریاست آقای رئیسی، برخوردهای جدی با مفاسد صورت می گیرد و حتی دادگاه های فساد به صورت علنی برگزار می‌شود و دیگر مردم شاهد اسامی همچون میم،جیم نیستند و در بسیاری از مواقع هر کسی فسادی انجام دهد، علنی می شود. این اقدام سبب شده است تا امیدواری در میان مردم به وجود بیاید. خوشبختانه عزم جدی برای مقابله با فساد وجود دارد.

آقامحمدی اظهار داشت:  این انقلاب میراث گرانبهای امام و شهداست و همه باید یاری کنند و حتی اگر در نقطه‌ای شاهد فسادی بودند، آن را به قوه قضائیه منتقل کنند. نباید به جای این کار، بهانه بیاوریم، حرف های نامربوط بزنیم که همین حرف ها هم سبب کشمکش در جامعه شده و افکار عمومی مردم را مخدوش می‌کند. اگر خدای ناکرده ذهن افکار عمومی با این شرایط مخدوش شود، مبارزه با فساد تأثیر منفی بر افکار عمومی می گذارد و آنها را به تصورات اشتباه سوق می دهند.

وی بیان کرد: همه مسئولان باید دست به دست هم دهند و صادقانه در این صحنه ورود کنند. فساد موضوعی نیست که برای گروهی خوب و برای گروهی دیگر بد باشد بلکه فساد برای همه اقشار بد است.همه باید دست به دست هم دهند تا صادقانه در مبارزه با فساد به صورت یک صدا از کلیت نظام بلند شود.

نماینده مجلس نهم در پاسخ به این پرسش که منشأ فساد کجاست، گفت: ریشه فساد ساختارهای رسمی هستند. فساد در جایی است که بودجه های دولت و بیت المال و ساختارهای حاکمیتی در آن وجود دارند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه بی توجهی در سپردن مسئولیت ها به دست افرادی که سالم نیستند و با رفیق بازی، باندبازی و فامیل بازی انجام می شود، منشأ فساد شکل می گیرد. در سپردن مسئولیت ها باید توجه کنیم که فرد تا چه اندازه نسبت به مسئولیت واگذار شده متعهد است. گاهی اوقات می دانیم که فرد موردنظر هیچ تعهدی ندارد اما به واسطه باندبازی ها، مسئولیت را به او می سپاریم و حتی در برخی مواقع تعصبات بسیاری به این باندبازی ها و رفیق بازی ها داریم. همه این موارد پشتوانه فساد می شود.

انتهای پیام/

نظر شما