شناسهٔ خبر: 35403894 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تعرفه خدمات سازمان نظام مهندسی ساختمان افزایش نداشته است

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی گفت: طی سه سال گذشته تعرفه خدمات سازمان نظام مهندسی ساختمان افزایش نداشته و این در حالی است که نرخ مسکن سه برابر رشد داشته است.

صاحب‌خبر -

مجید ثاقبی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک با بیان اینکه قیمت ساختمان  برگرفته از پارامترهای اقتصادت کلان کشور است، اظهار کرد: طی سه سال گذشته تعرفه خدمات سازمان نظام مهندسی ساختمان افزایش نداشته و این در حالی است که نرخ مسکن سه برابر رشد داشته است.

وی تصریح کرد: بر اساس تحقیقات مصرف کننده‌های ساختمان به چهار دسته تقسیم بندی می‌شوند که در نوع نخست سوداگران تنها خرید و فروش می‌کنند و دسته دوم سرمایه گذاران قرار دارند که مسکن خریداری و آن را به مستاجرین واگذار  می‌کنند.
 رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی افزود : دسته سوم مصرف کننده هستند که دو نوع هستند مصرف کننده واقعی به محض پولدار شدن خانه خریداری می‌کنند و به جو روانی بازار هیچگونه توجهی ندارند.
ثاقبی تصریح کرد: دسته چهارم نیز مصرف کننده‌هایی هستند که در زمان رکود خریداری نمی‌کنند تا مسکن به پایین‌ترین سطح قیمت برسد و در زمانی که نرخ مسکن بسیار کاهش یافت خریداری می‌کنند و در زمانی که اقتصاد مسکن متلاطم است به فروش می‌رسانند.
وی تاکید کرد: در مجموع سوداگران، سرمایه گذاران، مصرف کننده‌های معمولی و فرصت طلب سبب افزایش نرخ مسکن در بازار هستند و بر خلاف نظر برخی افراد نباید افزایش نرخ مسکن را مرتبط به نرخ خدمات فنی و مهندسی دانست.
ثاقبی افزایش نرخ خدمات فنی و مهندسی را بین یک تا دو درصد عنوان کرد و گفت: در ماده ۱۷ قانون سازمان و بر اساس نرخ تعدیل که سازمان مدیریت اعلام می‌کند باید تعرفه ارائه خدمات افزایش می‌یافت و این در حالی است که طی چند سال اخیر نرخ خدمات فنی و مهندسی بسیار کمتر از نرخ واقعی خود افزایش داشته است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خاطر نشان کرد: این مهم به این معنا است که با افزایش نرخ مسکن باید خدمات فنی و مهندسی نیز به تناسب با افزایش همراه باشد در حالی که در واقعیت طی سه سال اخیر اینگونه نبوده است پس منطقی نیست علل افزایش نرخ مسکن را سازمان نظام مهندسی ساختمان عنوان کرد.

انتهای پیام/ 

نظر شما