شناسهٔ خبر: 35403326 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مجلس فعلی از نخبگان تشکیل نشده است/ مفهوم اصلاح طلبی باید به صورت دائم و مرتب نوسازی شود

فعال سیاسی اصولگرا گفت: نارضایتی از عملکرد مجلس فعلی را می‌توان به مجالس گذشته هم نسبت داد چراکه آنها هم گلی به سر مردم نزدند.

صاحب‌خبر -

مجلس فعلی از نخبگان تشکیل نشده است/مفهوم اصلاح طلبی باید به صورت دائم و مرتب نوسازی شودحسین کمالی دبیرکل حزب اسلامی کار در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌هاگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نارضایتی برخی اصلاح‌طلبان به عملکرد ضعیف فراکسیون امید مجلس اظهار کرد: نارضایتی از عملکرد مجلس فعلی را می‌توان به مجالس گذشته هم نسبت داد چراکه آنها هم گلی به سر مردم نزدند که اکنون بگوییم اصلاح‌طلبان لازم است سیاست‌های خود را تغییر دهند.

دبیرکل حزب اسلامی کار ادامه داد: بخشی از مردم معتقدند که اصلاح‌طلبان و اصولگرایان هر دو عملکرد خوبی نداشته‌اند،  کشور  از جهات مختلف آسیب دیده است که این آسیب‌دیدگی مربوط به یک دوره خاص نیست.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه مجلس اختیارات زیادی ندارد، گفت: مجلس تا نظر شورای نگهبان را جلب نکند، قادر به تصمیم‌گیری نیست، بنابراین وقتی به دنبال ارزیابی مجموعه‌ای هستیم باید ابتدا اختیارات آن را بسنجیم، البته این به معنای دفاع از عملکرد فعلی مجلس نیست.

وزیر کار دولت اصلاحات خاطرنشان کرد: از نمایندگان فعلی و گذشته مجلس دفاع نمی‌کنم، اما نباید یک‌جانبه مسائل را بررسی کنیم و بگوییم نمایندگان فعلی خوب عمل نکردند؛ از این سو اصلاح‌طلب‌ها باید سازوکارهای خود را ارزیابی کنند.

کمالی با بیان اینکه مجلس از نخبگان تشکیل نشده است، تصریح کرد: دلیل ضعف مجلس فعلی این است که مردم به نخبگان اصولگرا رای ندادند و شورای نگهبان اصلاح‌طلب‌های نخبه را رد صلاحیت کرد، به طور طبیعی مجلسی که تشکیل شد دارای همین کیفیتی است که همه آن را مشاهده می‌کنند.

او درخصوص کاهش سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان به دلیل ضعف عملکرد فراکسیون امید، گفت: سرمایه اجتماعی انقلاب آسیب دیده است و مردم نسبت به مسائل بدبین هستند، شعار نه اصلاح‌طلب و نه اصولگرا مفهوم خاصی دارد، برخی می‌گویند این شعار را جریانات ضدانقلاب مطرح کرده‌اند اما این شعار در متن جامعه وجود دارد.

دبیرکل حزب اسلامی کار با اشاره به اینکه نسبت به عملکرد مسئولان نگرانی وجود دارد، تصریح کرد: مردم مسئولان را بر حسب اصلاح‌طلب یا اصولگرا ارزیابی نمی‌کنند، دولتی که اکنون سر کار است دولت اصلاح‌طلب نیست، اگرچه اصلاح‌طلبان از آن حمایت کرده باشند. در حقیقت دولت میانه‌رو محسوب می‌شود که رئیس آن هم سابقه اصولگرایی دارد.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: ما باید آسیب‌هایی را که به مجموعه انقلاب و حامیان انقلاب اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا وارد شده است شناسایی کنیم و با توجه به تهدیدات داخلی و خارجی، راه‌حلی برای برون رفت از این وضعیت پیدا کنیم.

وزیر کار دولت اصلاحات در واکنش به اظهارات کرباسچی مبنی بر بازتعریف در اصلاح‌طلبی گفت: معتقدم جریان اصلاح طلبی باید دارای یک مانیفست باشد و جریان فکری منسجمی را شکل دهیم تا مردم را به سمت رستگاری و آینده بهتر پیش بَرد.

او با بیان اینکه روابط بین‌المللی، اقتصادی، سیاسی، زیست محیطی و اجتماعی نیاز به اصلاح دارد، اظهار کرد: روابط فرهنگی ما باید اصلاح شود و باید ببینیم که در نتیجه سالها تلاش ما، آیا دینداری بیشتر شده است یا دین‌گریزی؟

کمالی ادامه داد: در کلیه امور باید بازنگری داشته باشیم که این بازنگری فقط مربوط به اصلاح‌طلبان نیست بلکه اصولگرایان و اصلاح‌طلبان همه با هم باید در روابط اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و زیست محیطی خود بازنگری داشته باشند.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب درمورد بازتعریف اصلاح‌طلبی گفت: اصلاح‌طلبی به صورت دائم و مرتب باید در حال تکامل، نوسازی، پیشرفت و ارائه نظرات جدید باشد، لذا در هیچ موردی نباید دچار سکون و رفتارهای مردابی شویم.

انتهای پیام/

نظر شما