شناسهٔ خبر: 35403093 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نزدیک شدن جنگنده‌های ۵ کشور ناتو به هواپیماهای روسیه در دریای بالتیک

وزارت دفاع روسیه از نزدیک شدن جنگنده‌های بلژیک، دانمارک، لهستان، فنلاند و سوئد به دو فروند هواپیمای راهبردی «توپولوف-۱۶۰» روسی در جریان پرواز برنامه ریزی شده آنها در آسمان آب‌های بینالمللی دریای بالتیک خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو، امروز نوشت: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که دو فروند هواپیمای راهبردی موشک انداز از نوع «توپولوف-160» در حال پرواز برنامهریزی شده در آسمان آبهای بینالمللی دریای بالتیک بودند که در جریان این پرواز، جنگندههای نیروی هوایی کشورهای بلژیک، دانمارک، لهستان، فنلاند و سوئد آنها را همراهی کردند.

چنین حوادثی اخیرا در آسمان دریای بالتیک به کرات رخ می‌دهد. در ماه آگوست نیز جنگنده‌های ناتو به هواپیمای حامل "سرگئی شایگو" وزیر دفاع روسیه نزدیک شده بودند.

بر اساس این اطلاعات، هواپیماهای راهبردی روسیه بیش از 7 ساعت به پرواز خود ادامه داده و پس از آن به پایگاه‌های نیروهای هوا-فضای روسیه بازگشتند.

لازم به یادآوری است که در تاریخ 16 سپتامبر (25 شهریورماه) یک فروند بمب‌افکن راهبردی نیروی هوایی آمریکا که از پایگاه هوایی  جزایر گوام بلند شده و به سمت مناطق غربی اقیانوس آرام پرواز می‌کرد، به مدت طولانی در نزدیکی مرزهای روسیه حضور یافت که جنگنده های روسی برای مشایعت آن، به هوا برخاستند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که طی هفته گذشته 17 ماشین پرنده شناسایی خارجی به مرزهای این کشور نزدیک شدند که جنگنده‌های روسی مجبور شدند 12 بار برای دور کردن آنها بلند شوند. در هیچیک از موارد مرزهای روسیه نقض نشد.

هواپیمای راهبردی موشک‌انداز «توپولوف-160»- بزرگترین و قدرتمندترین هواپیمای مافوق صوت در جهان است که در ایالات متحده با بمب‌افکن «بی-1بی» نیروی هوایی آمریکا مقایسه می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما