شناسهٔ خبر: 35403031 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

رحیمی جهان آبادی مطرح کرد؛

اداره سوریه با فرایند سیاسی سوری-سوری

عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس معتقد است اداره سیاسی سوریه باید طی فرایندی سوری-سوری شکل گیرد و ترکیه نیز به تعهدات خود در قبال سوریه و حفظ تمامیت ارضی این کشور پایبند باشد.

صاحب‌خبر -

جلیل رحیمی جهان‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص نشست سه جانبه ایران، ترکیه و روسیه که روز گذشته در آنکارا پیرامون حل بحران سوریه برگزار شد، گفت: این کشورها درباره سوریه نقش موازی داشتند و به صورت طبیعی با هم متحد شده بودند.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه کشورهای منطقه به سمت یک اتحاد موقت برای حل بحران سوریه رفتند، اظهار داشت: در حال حاضر که سرنوشت داعش رو به پایان بوده و روند بازسازی ها آغاز شده است، به اختلاف نظرهای پساداعش رسیده ایم.

وی افزود: از سوی دیگر نحوه اداره سیاسی سوریه به شکل سوری-سوری و آغاز روند بازسازی ها نگرانی هایی را برای کشورها رقم زده که اجلاس آنکارا قصد داشت این مشکلات را مدیریت کرده و دغدغه و خواسته های کشورها به صورت دقیق مشخص شود.

تأکید سه کشور بر حفظ تمامیت ارضی سوریه از طرف تمامی کشورها

رحیمی جهان آبادی درباره دغدغه جمهوری اسلامی بیان داشت: نگرانی موجود این است که ترکیه مقابله با کردها را بهانه کند و رفته رفته به این بهانه بر مناطق کردنشین و همجوار با سوریه مسلط شود و تمامیت ارضی این کشور را نادیده بگیرد.

جلیل رحیمی جهان آبادی

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: نگرانی دیگر این است که روسیه به همین شکل در درازمدت در سوریه بماند که مشکل ساز خواهد شد چرا که روس ها نگاهی که ما به سوریه داریم، ندارند و نگاه آنها بیشتر ابزاری است و حتی ممکن است در برخی موارد با آمریکا وارد معامله شوند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه ترکیه در جایی که باید با کردها مقابله کند جدی است، خاطرنشان کرد: با این حال این کشور درباره برخورد با مخالفان بشار اسد سیاست دوگانه ای در پیش گرفته است./

پایان پیام

نظر شما