شناسهٔ خبر: 35402593 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

دادستان قزوین:

بهترین راه مقابله با جنگ اقتصادی دشمن تحقق شعار سال است

قاسمی گفت: باید تحقق شعار سال را به عنوان بهترین راه مقابله با جنگ اقتصادی دشمن از اولویت های کاری خود قرار دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، «محمد قاسمی» در نشست کمیته نظارت بر فرآیند عرضه مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی بیان کرد: با تلاش جمعی، تشدید نظارت ها، برخورد با متخلفان و سودجویان و جلوگیری از اقدامات جزیره ای دستگاه های متولی، وضعیت بازار به ثبات نسبی رسیده است که البته این امر به معنی اینکه قیمت ها در شرایط متعارف قرار دارد، نیست، بلکه از فشارها و التهابات مقطعی که وجود داشت، خارج شده ایم.

 

دادستان قزوین افزود: گزارش ها از وضعیت بازار از سوی نهادهای متولی دریافت و رصد می شود و ضرورت دارد برنامه ریزی برای کنترل بازار به خصوص در بحث کالاهای اساسی و نظارت ها بر روند عرضه، قیمت گذاری ها و سایر موارد به صورت مستمر انجام شود.

 

وی عنوان کرد: فشارها و تحریم های دشمن نسبت به گذشته افزایش یافته است ولی با تدابیر اندیشیده شده، بهره‌ گیری از توان داخلی و اجرای سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی از شرایط سخت و التهاباتی که بر اقتصاد ما به خصوص در بازار حاکم بود فاصله گرفته ایم و بدون شک در آینده ای نزدیک به یک ثبات قابل قبول خواهیم رسید و برای تحقق این هدف نباید از هیچ کوششی دریغ کنیم.

 

قاسمی تصریح کرد: در ایام بازگشایی مدارس و برپایی نمایشگاه پاییزه قرار داریم که لازم است در خصوص عرضه لوازم التحریر و کالاهای دیگر نظارت های دقیق انجام شود و کیفیت کالاهای موجود و قیمت ها در نمایشگاه هم باید قابل قبول و در شرایط متعارف باشد؛ ضرورت دارد دستگاه نظارتی این حوزه مستمر در بازار و محل برپایی نمایشگاه حضور داشته باشند تا از تخلفات احتمالی جلوگیری شود.

 

وی گفت: در سال جاری برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم و باید هوشیار باشیم و قطع یقین همانند گذشته، دشمن برنامه های متعددی را برای خدشه‌ دار کردن انتخابات های ما طراحی کرده است که امکان دارد از شرایط انتخابات برای ملتهب کردن بخش های مختلف از جمله بازار هم استفاده کند که باید با دقت شرایط را به خصوص در ماه های منتهی به سال کنترل کنیم و نخواهیم گذاشت تخلفات و سوءاستفاده های احتمالی صورت پذیرد.

 

دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: ذخیره سازی کالاهای اساسی ازجمله مرغ، گندم، مواد پروتئینی وغیره باید به درستی از سوی دستگاه های متولی انجام شود تا در هنگام ضرورت به بازار عرضه شود و از التهاب بازار به خصوص در حوزه کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی جلوگیری شود.

 

وی اضافه کرد: خوشبختانه در استان قزوین مسئولان قضایی، اجرایی و نظارتی برای حل مشکلات مختلف به یک گفتمان واحد رسیده و هم صدا هستند که از این شرایط به وجود آمده باید بهره کافی را ببریم و نسبت به حل و فصل مشکلات و رفع موانع در حوزه های مختلف اقدام کنیم.

 

قاسمی اعلام کرد: دستگاه قضایی همانند گذشته و با قاطعیت در صحنه حضور دارد و از اقدامات قانونی دستگاه های اجرایی پشتیبانی کرده و برای دستیابی به اهداف عالی نظام از تمامی ظرفیت ها قانونی خود به خوبی استفاده می کند و اجرای سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی برای مقابله با توطئه های دشمن را با جدیت پیگیری و دنبال می کند.

 

وی یادآور شد: وقتی رهبر معظم انقلاب از جنگ اقتصادی دشمن صحبت می کنند، یعنی همه باید بسیج شویم و از همه توان مان به خوبی استفاده کنیم و تحقق شعار سال را به عنوان بهترین راه مقابله با جنگ اقتصادی دشمن از اولویت های کاری خود قرار دهیم و در رسیدن به اهداف مورد نظر نظام حرکت کنیم و مشکلات را با همفکری، تعامل و هماهنگی به حداقل برسانیم.

 

نظر شما