شناسهٔ خبر: 35402392 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برای حضور در پیاده روی اربعین

ثبت نام بیش از 20 هزار قمی در سامانه سماح

مدیر حج و زیارت قم: از اول شهریور تا کنون بیش از 20 هزار نفر از شهروندان برای شرکت در راهپیمایی اربعین در سامانه سماح ثبت نام کرده اند.

صاحب‌خبر -

ثبت نام بیش از 20 هزار قمی در سامانه سماحبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما آقای صالحی در گفت وگوی خبری با بیان اینکه ثبت نام زائران پیاده روی اربعین در سامانه سماح از اول شهریور آغاز شده و تا ایام منتهی به اربعین حسینی ادامه خواهد داشت گفت : تا کنون بیش از 20 هزار نفر از هم شهری های قمی در سامانه اینترنتی سماح به نشانی samah.haj.ir   ثبت نام کرده اند.

وی افزود : اعتبار ثبت نام در این سامانه یک ماه است و زائران می توانند در این مدت برای بار دوم هم عازم شوند و در سفر دوم خود روادید عراق را  رایگان دریافت کنند .

صالحی با اشاره به اینکه هزینه ثبت نام در این سامانه 22 هزار تومان و فقط به صورت الکترونیکی برای خدمات بیمه دریافت می شود خاطرنشان کرد : محدوده پوشش بیمه امسال 50 کیلومتری مرز و مسیرهای پیاده روی اربعین در عراق در نظر گرفته شده است .

رئیس  ادار ه مهاجرت و گذرنامه فرماندهی امتظامی هم در ارتباط تلفنی با برنامه گفت و گوی خبری با تاکید بر اینکه زائران پیاده روی اربعین برای خروج از مرز و سفر به عتبات عالیات باید حتما از گذرنامه های معتبر استفاده کنند گفت : زائران پیاده روی اربعین می توانند هر روز  از هشت صبح تا چهار بعد از ظهر  به 12 دفتر پلیس به علاوه ده در سطح شهر مراجعه کنند و ظرف 72 ساعت گذرنامه با پست به نشانی هم شهری ها ارسال خواهد شد.

نورعلیی با بیان اینکه زائران اربعین حسینی با داشتن دو هفته اعتبار  گذرنامه هم می توانند با ثبت نام در سامانه سماح از مرز ها خارج شوند افزود : در صورتی که برای خروج از عراق و ورود به کشور زمان گذرنامه گذشته باشد هم تدابیر لازم برای ورود زائران به کشور در نظر گرفته شده است اما برای خروج از کشور حتما باید از گذرنامه های معتبر استفاده کنند .

وی افزود : با زائرانی که بدون گذرنامه معتبر و یا گذرنامه شخص دیگری از مرز خارج می شوند برخورد قانونی خواهد شد .

 رئیس  ادار ه مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی استان در پایان اشاره ای هم داشت به وضعیت دانشجویان و یا مشمولان خدمت سربازی که قصد سفر به عتبات عالیات را در ایام اربعین حسینی دارند و گفت : آن دسته از دانشجویان و یا مشمولان خدمت وظیفه که غیبت ندارند می توانند از هفت مهر تا ده آبان بدون سپرده و وثیقه از کشور خارج شوند  .

امسال هم مرز خروجی برای زائران قمی در ایام پیاده روی اربعین مرز مهران اعلام شده و آن دسته از زائرانی که با وسایل عمومی و شخصی و اخذ مجوز قصد خروج از مرز را داردند باید از مرز چذابه عبور کنند.

 

نظر شما