شناسهٔ خبر: 35402304 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

پشت متحد ترامپ به خاک رسید

"احمد الطیبی" از اعضای فهرست مشترک احزاب عرب بامداد چهارشنبه در خصوص انتخابات در سرزمین‌های اشغالی، گفت: دوران نتانیاهو به سرآمده است و او یا باید به خانه برگردد و یا به زندان برود.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از شبکه تلویزیونی "آی ۲۴" رژیم صهیونیستی، بر اساس نتایج غیر رسمی انتخابات کنست اسرائیل، فهرست مشترک احزاب عرب تاکنون بین ۱۳ تا ۱۵ کرسی را از آن خود کرده است.

با این احتساب این ائتلاف، پس از حزب "آبی و سفید" به رهبری "بنی گانتس" و "لیکود" به رهبری نتانیاهو، سومین حزب پیروز خواهد بود.

الطیبی در بخش دیگری از سخنانش همچنین خطاب به نتانیاهو گفت: پس از این، دیگر معامله قرنی در کار نخواهد بود.

معامله قرن، طرح آمریکایی است که در آن بیت المقدس و بخش‌های اشغالی از کرانه باختری که شهرک‌های صهیونیست نشین در آنها ساخته شده، به رژیم اشغالگر واگذار و بازگشت فلسطینی‌ها به سرزمینی مادری شان کلاً منتفی خواهد شد.

این طرح همچنین شامل چشم‌پوشی فلسطینی‌ها از حق بازگشت به سرزمین خود است که طبق قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت به رسمیت شناخته شده است.

فهرست مشترک احزاب عرب شامل ائتلاف چهار حزب قدرتمند "جبهه دموکراتیک برای صلح و مساوات (هدش)"، "تجمع دموکراتیک ملی (بلد)"، "فهرست اعراب متحد" و "جنبش عربی تغییر (تعال)" است.

رسانه های صهیونیستی آمارهای مختلفی را از پیشتاز انتخابات کنست ارائه کرده اند؛ به طوری که تا لحظه تنظیم این خبر، رادیو و تلویزیون رسمی اسرائیل (کان) گزارش داد؛ حزب آبی و سفید، ۳۲ کرسی و حزب لیکود ۳۱ کرسی را به دست آورده اند.

اما شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی، شمار کرسی های حزب آبی و سفید و لیکود را ۳۲ کرسی اعلام کرد.

این درحالی است که شبکه ۱۳ رژیم صهیونستی، فاصله میان حزب گانتس و نتانیاهو را دو کرسی دانسته و اعلام کرد که لیکود تنها ۳۰ کرسی را به دست آورده است.

حزب لیکود به رهبری نتانیاهو در انتخابات ۲۰ فروردین امسال ۳۶ کرسی را به دست آورد؛ درحالی که حزب آبی و سفید با یک کرسی کمتر، در جایگاه دوم قرار گرفتند.

به دنبال شکست نتانیاهو در تشکیل کابینه، انتخابات کنست روز سه شنبه ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریورماه) برگزار شد.

نتانیاهو برای تشکیل کابینه می بایست ۶۱ کرسی از مجموع ۱۲۰ کرسی را با خود همراه سازد که نتوانست در این کار موفق شود.

در طول تاریخ نامشروع رژیم صهیونیستی، این نخستین بار است که حزب لیکود به عنوان حزب حاکم، نتوانست تشکیل کابینه دهد.

نظر شما