شناسهٔ خبر: 35402092 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

حسن بیکی:

دروغ حداکثری پمپئو افتضاح پهپادی آمریکا را آشکارتر کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می گوید: از آنجا که حوثی ها قادر هستند کل ۱۱ میلیون تولید نفت عربستان سعودی و صادرات آن را به صفر برسانند؛ لذا امروز آمریکایی ها چاره‌ای جز دراز کردن دست خواهش و دوستی به مقاومت ندارند.

صاحب‌خبر -

ابوالفضل حسن بیکی  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت با اشاره به ادعای آمریکایی ها مبنی بر اینکه ایران پشت حمله پهپادی به پالایشگاه عربستان است، گفت: گروهی در آمریکا به ترامپ مشاوره می‌دادند و وی را اداره می کردند و  وزیر خارجه "پمپئو" یکی از نیروهای ضعیف گروه ترامپ است.

پمپئو از مشاورین ضعیف ترامپ است

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حقیقت او یک فردی است که مجری تصمیمات مشاورین ارشد ترامپ با دستور  ترامپ بوده و و اخیراً با توجه به اینکه بعضی از این عناصر از آقای ترامپ جدا شده اند ،مثل "جان بولتون"سردرگمی و مشکلات فراوانی آمریکایی ها و دولت را فرا گرفته است.

وی ادامه داد: صحبت هایی که الان انجام می شود به نوعی صحبت های گروه و مشاورین دست دوم و سوم ترامپ است و حرف‌هایی را می‌زنند که مردم آمریکا هم به آن می خندند و تمسخر می کند؛ حرف‌هایی می‌زنند که امروز در حوزه دیپلماسی آن را به عنوان یک کودک محسوب می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

 

حسن بیکی با اشاره به حمله پهپادی یمن به تاسیسات مهم عربستان، مطرح کرد: حرکتی که حوثی ها انجام داند بسیار عظیم بود که اولاً ۱۰ فروند هواپیما و پهپاد و در کنار آن حجم بمباران؛ در کنار آن مناطقی را بمباران کردند که با توجه به اینکه حرارت آتش بسیار زیاد بود نشان می داد که بخش اعظمی از آرامکو را دربرگرفته است و لذا برای راه اندازی، احداث و ایجاد مجدد نیاز به سرمایه عظیم و زمان زیادی دارد.

 

ابوالفضل حسن بیکی

 

عضو فراکسیون ولایی مجلس ادامه داد: از طرفی با توجه به اطلاعاتی که به پمپئو داده‌اند و پمپئو هم حیرت زده شده است ؛ برای اینکه ۵ میلیون بشکه نفت در سطح جهان با کاهش مواجه می شود و وضعیت قیمت ها همچنین نفت به گونه ای خواهد بود که تاثیر سنگینی بر اقتصاد جهانی خواهد گذاشت که در رأس آن برای آمریکا و اروپا است .

خاورمیانه جدید مدنظر آمریکا امروز تبدیل به منطقه مقاومت شده است

این نماینده مردم درمجلس دهم با اشاره به دروغ حداکثری آمریکا درباره ایران، تاکید کرد: لذا در اینجا وقتی ترامپ می‌خواهد مجوز بگیرد و از ذخایر استراتژیک این مخارج و کسری را تامین کند و اینکه مصرف کنندگان همچنین حامیان خودش دلسرد  نشوند و به نوعی بخواهد این کار بزرگ را در بین عوام و مردم کوچک جلوه بدهد،طبیعتا دست به چنین دروغ‌هایی می‌زند و به نوعی دچار سردرگمی شده اند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید براینکه آمریکایی ها با سه معضل مواجه هستند، ادامه داد: معضل اول این که تمام نقشه های که ترامپ داده است،نقش بر آب شده است و نتوانست اجرایی کند، معضل دوم اینکه منطقه ای که قرار بود آمریکایی‌ها به‌عنوان خاورمیانه جدید تاسیس کنند و خاورمیانه تبدیل شد به منطقه مقاومت و از دست آمریکایی ها خارج شد.

وی با اشاره به قدرت نظامی حوثی ها افزود: معضل سوم آمریکایی ها این بود که هر اقدامی که انجام می‌دهند؛ از آن نتیجه عکس می گیرند؛ حوثی ها که در گذشته حداکثر امکانات و ادوات نظامی شان توپ و تانک بود، امروز به موشک و پهپاد مسلح شدند و می توانند به عمق مواضع استراتژیک اقتصادی و منافع آمریکا هم حمله کنند.

آمریکایی ها چاره‌ای جز دست خواهش و دوستی به مقاومت ندارند

نماینده دامغان در مجلس تاکید کرد: همه می دانند که آرامکو متعلق به آمریکایی‌ها است و تنها متعلق به عربستان نیست؛ لذا متوجه هستند که حوثی ها قادر هستند کل ۱۱ میلیون تولید نفت عربستان سعودی و صادرات را به صفر برسانند؛ لذا امروز آمریکایی ها چاره‌ای جز دست خواهش و دوستی به مقاومت را ندارند و لذا طبیعتاً در این راستا این ها سردرگم شدند.

وزیر خارجه آمریکا بدون اینکه شنا بلد باشد خود را در رودخانه عظیمی انداخته است

حسن بیکی در ادامه افزود: پمپئو به عنوان وزیر خارجه آمریکا بدون اینکه شنا بلد باشد خود را در رودخانه عظیمی انداخته است و حرف‌هایی را می‌زند که نیروهای دست چهارم و پنجم سیاسی حتی نیروهای مردمی هم به حرف های او می خندند و اعتماد ملت آمریکا هم از ترامپ و دولت آن کاسته شده است ؛ اینها در موضوع پهپاد جمله ای را گفتند و جمهوری اسلامی فیلم را نشان داد که در سطح بین المللی همه آمریکایی ها را تقبیح کردند و ایرانی ها را تشویق کردند.الان هم دروغ گفتند که در این دروغ وامانده اند که چگونه می‌توانند ثابت کنند.

عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: فیلم ها نشان می دهد که حوثی ها این پهپاد را فرستادند، همچنین خود حوثی ها اعلام می کنند که مدارکی داریم که اثبات می کند هواپیما از کجا پرواز کرده، به کجا رفته است و افتضاحی در بُعد پدافند هوایی آمریکایی ها به وجود آمده است و با دروغی که پمپئو اعلام کرده است که ایران این کار را انجام داده است، این دروغ مضاعف شد و آنها را ذلیل تر کرد ./

پایان پیام

 

نظر شما