شناسهٔ خبر: 35402091 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

جدال ترامپ و سناتور جمهوریخواه درباره پهپاد ساقط‌ شده آمریکا

مریم خرمایی

رئیس‌جمهوری آمریکا در پاسخ به سناتوری که وی را از بابت عدم پاسخگویی به سقوط پهپاد آمریکایی از سوی ایران، سرزنش کرد مدعی شد این اقدام نمایانگر قدرت وی بوده است!

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، ظاهراً لیندسی گراهام سناتور جمهوریخواه آمریکایی عزم خود را برای ترغیب دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری این کشور به تقابل نظامی با ایران جزم کرده است.

وی که در واکنش به حمله پهپادی حوثی‌ها به «آرامکو» غول نفتی عربستان سعودی، انگشت اتهام را به سمت ایران نشانه گرفته و خواستار حمله به پالایشگاه‌های این کشور شده بود، این بار در پیامی توئیتری تصمیم ادعایی ترامپ مبنی بر انصراف از حمله به ایران در پی سقوط پهپاد آمریکایی در تنگه هرمز را زیر سوال برد.

گراهام در این باره مدعی شد: ایران پاسخ سنجیده رئیس‌جمهور ترامپ در واکنش به ساقط شدن پهپاد آمریکایی را نشانه‌ ضعف (آمریکا) تلقی کرد.

ترامپ هم در پاسخ به وی توئیت کرد: نه لیندسی، این نشانه‌ای از قدرت بود اما موضوع این است که عده‌ای آن را درک نمی‌کنند!

گفتنی است در نخستین ساعات بامداد پنجشنبه ۳۰خرداد یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا پس از تجاوز به حریم سرزمینی ایران، روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

بعدها ترامپ مدعی شد ۱۰ دقیقه قبل از حمله‌ای که برای پاسخگویی به این اقدام تدارک دیده بود، از بیم تلفات انسانی، منصرف شده است!

نظر شما