شناسهٔ خبر: 35401743 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نشست شورای آموزش و پرورش

انتقاد شجاعی از کم کاری برخی مدیران در حوزه آموزش و پرورش

خبرگزاری صداوسیما

استاندار خراسان شمالی از کم کاری برخی مدیران در حوزه آموزش و پرورش انتقاد کرد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان شمالی استاندار در نشست شورای آموزش و پرورش با اشاره به یکی از مصوبات جلسه گذشته در خصوص کمبود فضای آموزشی برای احداث مدارس در شهرستان های بجنورد، شیروان و اسفراین گفت: متاسفانه با گذشت سه ماه از برگزاری این شورا، دستگاه هایی همچون آموزش و پرورش، بنیاد مسکن، نوسازی مدارس وشهرداری ها، برای چند مصوبه همچون مصوبه احداث مدارس، هیچ جانمایی و خروجی مشخصی در نظر گرفتند که نشانه کم کاری مدیران آنهاست.
محمدعلی شجاعی ابراز امیدواری کرد با طرح های نزدیک کردن نرخ های نامناسب آموزش و پرورش استان مثل نرخ بیسوادی(در شهر و روستا) و ورودی زنان به دانشگاه ها به نرخ های متوسط کشور تا دو سال آینده به وضعیت مطلوبی برسیم و شورای آموزش و پرورش باید مدیران سطح خود را افزایش دهند و کارآمدی شورا را بیشتر کنند.
وی گفت: شورا باید جایگاه خود را بالا ببرد و سطح مصوبات این شورا افزایش پیدا کند تا موجب توسعه آموزش در استان شود.
قوامی رییس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با اشاره به تربیت و پرورش نیروی انسانی در جامعه گفت: همه افراد جامعه همچون پزشک، معلم، مهندس و قانونگذار، درستکار بودنشان در آینده، حاصل تعلیم و تربیت دقیق و بجای امروز آموزش و پرورش است.
هادی قوامی افزود: آموزش و پرورش باید از ظرفیت بخش خصوصی(غیر دولتی) مدارس غیر انتفاعی، نهایت استفاده را ببرد و این بخش را توسعه دهد.
وی در خصوص تعیین تکلیف وضعیت مربیان پیش دبستانی، مهد کودک ، نهضت سواد آموزی و معلمان حق التدریس استان به ویژه در نقاط محروم همچون رازو جرگلان و بام و صفی آباد گفت: قانون تعیین تکلیف تصویب شده و آموزش و پرورش باید متناسب با نیازها، نیروی بومی هر منطقه را که دارای صلاحیت های لازم هستند جذب کند تا نبود تعادل های آموزشی در مناطق مختلف استان برطرف شود.

نظر شما