شناسهٔ خبر: 35400433 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

تلگراف خبر

صاحب‌خبر -


 پس از آنکه نسخه‌هایی از رمان «وصیت‌ها» نوشته «مارگارت اتوود» با برچسب برنده جایزه بوکر ۲۰۱۹ روی جلدشان به اشتباه در یک فروشگاه به فروش گذاشته شد، مسئولان جایزه بوکر در بیانیه‌ای اعلام کردند هنوز این کتاب را به‌عنوان برنده جایزه بوکر سال ۲۰۱۹ انتخاب نکرده‌اند.
 محسن رضایی، از فعالان و سیاستگذاران فرهنگی حوزه کتاب و دبیر ۸ دوره هفته کتاب صبح روز سه‌شنبه 26 شهریورماه به دیار باقی شتافت.
 علی مصفا و داریوش مهرجویی، ششمین همکاری مشترک خود را در «لامینور» انجام می‌دهند، علی نصیریان، سیامک انصاری و کاوه آفاق از دیگر بازیگران این فیلم به تهیه‌کنندگی رضا درمیشیان هستند.
 ام.نایت شیامالان کارگردان سازنده فیلم‌های ترسناک روان‌شناختی، ۲ فیلم جدید در کمپانی یونیورسال می‌سازد.
نمایش «بهارشکنی» به نویسندگی محمدحسین معارف و کارگردانی فریبرز کریمی در تالار مولوی (سالن اصلی) اجرا می‌شود. مونا احمدی، احسان بهلولی، نوید فیاض، پرستو قربانی بازیگران این نمایش هستند که بعد از ارائه این نمایش در بخش تمرین-اجرای سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، به اجرای عمومی رسیده است.
 «هندی و هرمز» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی عباس امینی و نویسندگی حسین فرخزاد و عباس امینی در بخش مسابقه هفتمین جشنواره فیلم شارجه، سیمین جشنواره بلفاست ایرلند و جشنواره جهانی یونیسف در فلورانس ایتالیا به روی پرده خواهد رفت.
 «فیل سفری» از امین دهقان برنده مدال طلا از جشنواره عکس DIGIPIX هندوستان شد.
 گروه موسیقی «کامکارها» در جشنواره موسیقی «مسپو» در کردستان عراق به اجرای برنامه‌ای در ستایشِ صلح خواهند پرداخت.

نظر شما