شناسهٔ خبر: 35399522 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تربیت دانشجویانی برای ارائه بهترین خدمت به مردم هدف اصلی دانشگاه پزشکی کردستان است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تربیت دانشجویانی برای ارائه بهترین خدمت به مردم هدف اصلی این دانشگاه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، وحید یوسفی‌نژاد شامگاه سه‌شنبه در مراسم تکریم از بازنشستگان علوم پزشکی استان کردستان که در سالن ابن‌سینا دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی تکریم و قدردانی بازنشستگان این ارگان را رسالت اصلی خود می‌داند چراکه پیشکسوتان ما، شایان تقدیر هستند.

وی خطاب به بازنشستگان حوزه سلامت تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور در قبال بازنشستگان این حوزه و کم و کاستی‌های موجود احساس شرمندگی می‌کنیم اما هرآنچه که در توانمان باشد از این قشر زحمتکش دریغ نخواهیم کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در قبال پاسداشت خدمات شایسته بازنشستگان در حوزه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی در حد توان خود نیازهای آنان را مرتفع می‌کنیم.

یوسفی‌نژاد با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی کردستان در زمینه پرورش و تربیت دانشجوی پزشکی خودکفا است، عنوان کرد: پزشکان بازنشسته و پیشکسوتان حوزه علوم پزشکی زمانی که استان ما با کمبود پزشک و نیروی متخصص همراه بود، با تلاش شبانه‌روزی خود یار و یاور مردم شریف و نجیب استان بودند. 

وی با اشاره به جذب 20 دانشجوی بین‌المللی در دانشگاه علوم پزشکی کردستان، گفت: با افزایش رشته‌های تحصیلی و کیفیت تدریس در این دانشگاه، این هدف را دنبال خواهیم کرد که دانشجویانی تربیت کنیم که بتوانند بهترین خدمت را به مردم ارائه بدهند.

یوسفی‌نژاد در پایان سخنانش از افزایش بیش از یک هزار تخت در بیمارستان‌های کردستان، تعداد ۱۰۰  تخت ویژه و همچنین خدمات اورژانس هوایی در سراسر استان خبر داد.

ضرورت تکمیل بیمه تکمیلی بازنشستگان

مدیرصندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان هم در این جلسه اظهار کرد: کلیدی‌ترین عنصر خانواده متعادل وجود پربرکت بازنشستگان و سالخوردگان است که آرامش و امنیت را برای خانواده به ارمغان می‌آورند.

احمدی یادآور شد: متاسفانه در چند سال اخیر جایگاه بازنشستگان روند نزولی داشته و دلیل عمده‌ آن کم توجهی دستگاه‌ها و به تبع آن جامعه است.

مدیرصندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی کردستان در سال‌های اخیر یکی از ارگان‌های فعال در حوزه توجه و تجلیل از مقام بازنشستگان بوده است.

احمدی تاکید کرد: رعایت حرمت بازنشستگان حتی می‌تواند یکی از عوامل مهم جلوگیری از فساد اداری باشد.

وی به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص تکریم از بازنشستگان اشاره نمود و گفت: این کلام شیرین رهبر معظم انقلاب که فرمودند«بازنشستگان آینه شاغلین هستند» تعابیر بسیار شیرینی دارد که امیدوارم همه‌ مسئولین و دست‌اندرکاران به فرموده مقام معظم رهبری توجه لازم و وافری داشته باشند.

مدیرصندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان حفظ حرمت بازنشستگان را ضروری عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به افزایش امید به زندگی از ۵۲ سال به ۷۲ سال در سال‌های اخیر و افزایش ۲۲ سال امید به زندگی انتظار می‌رود که در این دوره با مهارت آموزی لازم جهت زندگی سالم بعد از بازنشستگی برنامه‌ریزی لازم انجام پذیرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی کردستان دومین دستگاه از لحاظ تعداد بازنشسته است افزود: حدود ۶۰ درصد این افراد ساکن سنندج هستند و انتظار می‌رود که دانشگاه علوم پزشکی فضا و امکانات مناسبی را  جهت خدمات فرهنگی، هنری، ورزشی و تفریحی بازنشستگان تخصیص دهد.

احمدی عنوان کرد: بیمه تکمیلی بازنشستگان نا تکمیل است و انتظار می‌رود دانشگاه علوم پزشکی کردستان ، شرایطی را فراهم نماید تا بازنشستگان خود بتوانند با ارائه کارت منزلت بازنشستگی ازخدمات پزشکی و دندان پزشکی مورد نیاز  بهره‌مند شوند.

مدیرصندوق بازنشستگی کشوری استان کردستان از ۳۲ درصد میانگین افزایش حقوق بازنشستگان علوم پزشکی در سال‌جاری خبر داد و گفت: ضرورت دارد که در سال آینده نسبت به نحوه و میزان افزایش حقوق بازنشستگان نگاه متفاوت‌تری صورت پذیرد.

انتهای پیام/ ۲۳۳۰/۷۷

نظر شما