شناسهٔ خبر: 35397597 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

نظرکده/

آیا عملیات پهپادی یمنی ها علیه آرامکو، جنگ یمن را پایان می دهد؟

عربستان سعودی به دنبال عملیات پهپادهای یمنی ها علیه آرامکو خسارت های زیادی دید و نیمی از صادرات نفتی این کشور متوقف شد.

صاحب‌خبر -

العالم - نظرکده

کارشناسان مسائل منطقه معتقدند پاسخ یمن به حملات سعودی ها دردناک بوده است برجسته ترین خسارت های اقتصادی عربستان سعودی درحمله یمن به شرکت آرامکو چه بوده است؟

این حمله چه فضای سیاسی را بر شرکت آرامکو تحمیل کرده است؟

نمایندگان جنبش انصارالله یمن پاسخ شدید خود به ریاض را در قالب سناریوی پاسخ و حمله در آن واحد دانسته و می گویند صادرات نفتی عربستان با یک ضربه به نصف کاهش یافت که با حملات دیگر شاید بتوان نفت عربستان را کاملا قطع کرد.

جنبش انصارالله، ریاض را تهدید کرد که اهداف مهم تر و حساس تری وجود دارد که در صورت ادامه حملات ، پهپادها آن را هدف قرار خواهند داد.

این جنبش تاکید کرد: ائتلاف متجاوز سعودی جز صلح گزینه دیگری فرارو ندارد.

این جنبش بار دیگر از ریاض و ابوظبی خواست برای تحقق صلح گسترده و دائم در منطقه به حملات خود به مردم یمن پایان دهند.

ناظران مساله یمن نیز به نوبه خود توقف حملات سعودی به یمن را خسارتی برای امریکا و بریتانیا دانسته و تاکید کردند ادامه حملات ،عربستان را به خرید سلاح های غربی برای ناامن کردن منطقه و تخریب آن سوق می دهد.

اما نقش آمریکا در این درگیری مشخص است زیرا واشنگتن که ریاض را هم پیمان برجسته خود می داند، تهران را به حمله به آرامکو متهم می کند.

کارشناسان مسائل آمریکا نیز معتقدند روایت انصارالله مبنی بر اینکه ارتش یمن آرامکو را هدف قرار داده برای آمریکا تمسخر آمیز است و آمریکا این روایت را نمی پذیرد و می گوید یمنی ها موشک کروز ندارند تا به عربستان پاسخ دهند.

از این رو واشنگتن نیز تیرها را به سوی تهران نشانه گرفته و تاکید دارد گزارش ها بیانگر دست داشتن ایران در حمله به آرامکو است و کنگره نیز از ترامپ خواست دلائل خود را برای دست داشتن ایران در این حمله ارائه دهد تا به ایران حمله نظامی کند.

نظرخود را بگوئید ..

آیا حمله یمن به آرامکو موجب افزایش تنش در منطقه می شود ؟

آمریکا در برابرحمله یمن به آرامکو چه واکنشی نشان خواهد داد ؟

نظر شما