شناسهٔ خبر: 35397534 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس جهاد کشاورزی اردبیل خبر داد:

صادرات ۹۰ هزار تن سیب زمینی از اردبیل به جمهوری آذربایجان

نمین - رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در سال جاری ۹۰ هزار تن سیب زمینی اردبیل به جمهوری آذربایجان صادر خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل نیکشاد عصر سه شنبه در بازدید از مزارع کشاورزی شهرستان نمین عنوان کرد: طبق پیش بینی‌های به عمل آمده در سال جاری حدود ۹۰ هزار تن سیب زمینی اردبیل به کشور جمهوری آذربایجان صادر خواهد شد.

وی افزود: استان اردبیل با برخورداری از اراضی مستعد کاشت محصولات مختلف کشاورزی از نظر کیفی یکی از بهترین استان‌های کشور در تولید سیب زمینی شناخته شده و از بازار فروش مناسب داخلی و خارجی برخوردار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: به طور میانگین به صورت سالیانه در استان اردبیل ۷۷۰ هزار تن سیب زمینی تولید می‌شود تا یک پنجم سیب زمینی کشور تنها در اردبیل تأمین شود.

نیکشاد ادامه داد: از سیب زمینی‌های تولید شده استان، ۱۸۰ هزار تن به نیاز خود استان اختصاص یافته و مابقی راهی بازارهای داخلی و خارج کشور می‌شوند.

به گفته وی استان اردبیل در تأمین بذر سیب زمینی نیز بی نیاز از بازارهای خارجی شده و بیش از دو و نیم میلیون مینی تیوبر سیب زمینی در این استان تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در پایان سطح زیر کشت سیب زمینی در نقاط مختلف استان را بیش از ۲۰ هزار هکتار دانست تا این استان به عنوان قطب تولید سیب زمینی در کشور شناخته شود.

نظر شما