شناسهٔ خبر: 35394363 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بن‌بست دراگان در صنعت نفت

سرمربی کروات صنعت نفت در چینش ترکیب تیم خود دچار سردرگمی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، صنعت نفت آبادان در سومین دیدار از لیگ برتر فوتبال ایران، در ورزشگاه آزادی تهران در حالی به مصاف پرسپولیس رفت که در خلق موقعیت مسلم گلزنی نیز ناکام ماند.

این تیم در این دیدا با ترکیبی متفاوت نسبت به سه بازی گذشته به میدان رفت که نشان از سردرگمی و عدم شناخت سرمربی این تیم از ترکیب مورد نظر بود، ترکیبی که هنوز پس از انجام ۱۰ بازی تدارکاتی و رسمی برای مرد کروات نیمکت صنعت نفت محرز نشده است.

این مربی در مقابل پرسپولیس از چند بازیکن در پست‌های غیر تخصصی خود بهره برد و همین موضوع موجب شد تا بازیکنانی نظیر مهدی مؤمنی نتوانند کارآیی لازم را برای زردپوشان آبادانی داشته باشند.

همچنین اسکوچیچ با تغییر پست عقیل کعبی از دفاع وسط به دفاع کناری عملا آزادی عمل این بازیکن را برای بازی سازی از ابتدای زمین خود کور کرد، وی حتی از بازیکنان جوانی مثل مسلم در پست غیر تخصصی بهره جست اما در عوض گرفتن بازی الز از این بازیکن، عملاً از وی در ترکیب تیم یک بازیکن خنثی ساخت.

اشتباه دیگر این مربی در این دیدار، عدم استفاده از میلاد جهانی بود، اشتباهی که فراز کمالوند و پائولو سرجیو نیز در آبادان مرتکب شدند اما در نهایت این نتایج تیم صنعت نفت و کارنامه این دو مربی بود که خدشه دار شد، جهانی یک وینگر سرعتی با خصوصیاتی همچون شوت زنی، قدرت نفوذ و دارای هوش بالا است که هر خط دفاعی را می‌تواند آزار دهد و پایه‌گذار بسیاری از گل‌های صنعت  نفت باشد، اما در سه فصل اخیر همواره به عنوان یک بازیکن جانشین در ترکیب تیم قرار گرفته است.

اشتباه فاحش دیگری که از سوی دراگان در بازی روز گذشته رخ داد، استفاده از یک هافبک جوان در پست هافبک طراح بود، وظیفه‌ای که در مقابل ستاره‌های نامدار پرسپولیس به جعفر سلمانی سپرده شد، بازیکنی که همواره عطش گلزنی داشته و برای بازی‌سازی کمی جوان و بی‌حوصله به نظر می‌رسد.

اگر از اشتباه محمد دریس در دریافت تک گل ین بازی به عنوان یک رخداد اجتناب‌ناپذیر گذر کنیم، عدم به‌‌کارگیری عیسی آل‌کثیر در ترکیب الی این تیم است، حضور این مهاجم که با نظر اسکوچیچ بوده دو حالت دارد، اگر این مهاجم کارآیی لازم را دارد چرا در ترکیب اصلی قرار نمی‌گیرد و اگر کارآیی ندارد، چرا جذب شده است؟!

در نتیجه تمام این موارد، دراگان اسکوچیچ محکوم است که پس از انجام ۱۰ بازی رسمی و تدارکاتی، همچنین انجام سه ماه تمرین و برگزاری اردو هنوز به ترکیبی که بتواند صنعت نفت را در تراز حریفان خود قرار دهد نرسیده است.

شاید استتار ضعف‌های صنعت نفت پشت پیروزی این تیم در نخستین دیدار لیگ مقابل فولاد، پیامدهای دیگری را در پی داشته باشد که اگر مرد کروات آبادانی‌ها نخواهد آنها را بپذیرد،  شکست‌های کمر شکنی در انتظار زردپوشان آبادانی خواهد بود.

انتهای پیام/ر

نظر شما