شناسهٔ خبر: 35394343 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر طیور و زنبورعسل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری:

کوچ پاییزی زنبورداران در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

شهرکرد- مدیر طیور و زنبورعسل سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: کوچ پاییزی زنبورداران استان چهارمحال و بختیاری به مناطق گرمسیری آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه  خبری جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، حسن رحمانی تعداد کلنی‌های زنبور عسل کوچنده استان را حدود ۷۵ هزار کلنی برآورد و اظهار داشت: با هماهنگی نیروی انتظامی از خروج کلنی‌های زنبورعسل از ۶ تا ۱۹ مهرماه سالجاری در راستای انجام سرشماری کلنی های زنبور عسل جلوگیری می شود.

وی، تعداد کلنی‌های زنبورعسل این استان را ۱۵۰ هزار کلنی اعلام کرد و افزود: به دلیل شرایط آب و هوا و سرد شدن زود هنگام هوا رغبت ماندگانی زنبورداران در مناطق ییلاقی امسال کمتر شده است.

مدیر طیور و زنبورعسل سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری میزان تولید عسل استان در سال گذشته را یک هزار تن ذکر کرد و گفت: با توجه به بارش‌های مستعد بهاری و فراوانی رویش گیاهان سال زراعی جاری در محل استقرار زنبورداران پیش‌بینی تولید و برداشت دو برابری محصول عسل در استان شده است.

رحمانی با اشاره به اینکه تنها ۲۰ درصد از کلنی های عسل استان زیرپوشش صندوق بیمه قرار دارند، تاکید کرد: آشنایی نداشتن با مزایای بیمه، هزینه بالای حق بیمه و پراکندگی زنبورداران علت اصلی بیمه نشدن بخش عمده‌ای از کندوهای عسل استان است.

نظر شما