شناسهٔ خبر: 35394247 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اعتبارات ساخت فرودگاه سقز تامین شد

سنندج - ایرنا - مدیرکل عمران و توسعه فرودگاه های کشور گفت: فرودگاه سقز جزو طرح‌های اولویت دار کشور بوده و اعتبارات مورد نیاز برای ساخت و اتمام آن تامین شده است.

صاحب‌خبر -

محمد رضا زحمتکشان عصر سه شنبه در بازدید و نشست بررسی مسائل و مشکلات فرودگاه سقز اظهار داشت: فرودگاه سقز از مطالبه‌های چندین ساله مردم منطقه است و مردم این منطقه و اطراف از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

وی یادآور شد: هم اکنون پیمانکاران احداث ترمینال فرودگاه سقز، ساختمان جانبی و توسعه عوامل پروازی مشغول فعالیت هستند.

محسن بیگلری نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه اتمام این طرح از دغدغه های مردم و مسئولان است خواستار تسریع در روند عملیات ساخت و اتمام این فرودگاه شد.

فرماندار ویژه سقز نیز با اشاره به فعالیت پیمانکاران این طرح، اظهار داشت: در فعالیت‌های آنها بر تعیین پیمانکار محوطه سازی تسریع می‌شود و به زودی پیمانکار را معرفی خواهیم کرد.

کامیل کریمیان با بیان اینکه باید نماینده مشاور و پیمانکار فرودگاه سقز از سوی فرودگاه های کشور به فرمانداری و دستگاه های اجرایی معرفی شود گفت: تامین زیرساخت های فرودگاه از طریق ادارات خدمات رسان شهرستان و استان پیگیری خواهد شد.

وی اضافه کرد: اتمام فرودگاه سقز از مطالبه های اصلی مردم و دولت تدبیر و امید است و شرکت فرودگاه های کشور اعتبار لازم برای این پروژه را تامین کرده است.

ر اساس اعلام مشاور فرودگاه، در حال حاضر احداث ترمینال فرودگاه دارای ۵۸ درصد وساختمان جنبی آن دارای ۷۴ درصد پیشرفت فیزیکی است و همچنین توسعه عوامل پروازی از جمله ساخت باند این طرح دارای ۱۴ درصد پیشرفت فیزیکی است.

محوطه سازی، جابجایی حدود سه کیلومتر جاده سقز- مریوان، جابجایی دکل های برق  فشار قوی، جابجایی فیبر نوری، رفع معارض و تامین زیرساخت های فرودگاه از دیگر مواردی بود که مشاور و پیمانکاران پروژه پیرامون آن با مسئولان گفتگو کردند.

۷۳۴۵ / ۳۰۳۴

نظر شما