شناسهٔ خبر: 35394231 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

حوزه‌های علمیه باید بیش از این خودشان را آماده کنند/ مدیر حوزه علمیه بردسکن معارفه شد

امام جمعه بردسکن با بیان اینکه دشمنان خیال باطلی دارند که شدنی نیست، گفت: با توجه به شرایط خطیری که در جامعه شاهد آن هستیم، حوزه‌های علمیه باید بیش از این خودشان را آماده کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن، حجت‌الاسلام علی‌اصغر امینی در مراسم تکریم و معارفه مدیران سابق و جدید مدرسه حوزه علمیه امام صادق(ع) بردسکن که با حضور مدیریت امور مدارس حوزه‌های علمیه خراسان رضوی و مسؤول حراست حوزه‌های علمیه خراسان رضوی در محل مدرسه حوزه علمیه امام صادق(ع) برگزار شد، گفت: یکی از رسالت‌های حوزه علمیه تبلیغ و تبیین احکام دین است.

امام جمعه بردسکن با بیان اینکه صیانت از دین و پاسخگویی به مسائل جدید نیز یکی دیگر از رسالت‌های حوزه علمیه است، عنوان کرد: با توجه به شرایط خطیری که در جامعه شاهد آن هستیم، حوزه‌های علمیه بیش از این باید خودشان را آماده کنند.

وی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه خیلی عقب هستند و باید هنوز کار بین‌المللی انجام دهند، ادامه داد: امروزه بیش از ۱۶۰ شبکه ماهواره‌ای مستقیم علیه شیعه اسلام هراسی یا شیعه هراسی را تبلیغ می‌کنند که باید حوزه‌های علمیه مواظب باشند.

امینی با بیان اینکه تشنگی جهان نسبت به احکام دین و قرآن بر کسی پوشیده نیست و دشمنان نیز تلاش دارند که جلوی نور حقیقت و قرآن را بگیرند، اظهار کرد: دشمنان خیال باطلی دارند که شدنی نیست.

امام جمعه بردسکن با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه در مسائل معیشتی روحانیون و طلاب به دولت وابستگی ندارند، افزود: بهترین، صادق‌ترین و واضح‌ترین موضوع عملکرد حوزه علمیه امام صادق(ع) در پرورش طلاب است.

وی با بیان اینکه در سطح ۲ بیش از ۱۰۰ طلبه مشغول به تحصیل هستند، گفت: مرکز پرورش فقها حوزه علمیه است.

تلاش می‌کنیم تا به فرمایشات رهبری را جامه عمل بپوشانیم 

مدیر جدید حوزه علمیه امام صادق(ع) نیز در این مراسم گفت: با توجه به‌گفته مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اگر حوزه‌های علمیه کشور، حوزه‌های انقلابی نباشند انحرافات زیادی به‌وجود می‌آید، بنابراین تلاش می‌کنیم تا فرمایشات رهبری را جامه عمل بپوشانیم.

 حجت‌الاسلام ابوالقاسم صادقی افزود: در چهل سال دوم انقلاب اسلامی بر خود لازم می‌دانیم تا در راستای اعتلا و تحقق بخشیدن گفتمان مقام معظم رهبری در بحث گام دوم انقلاب هر آنچه که در وسع خودمان باشد با همکاری و همدلی اساتید،خیرین و مسؤولان با قوت این راه را ادامه دهیم.

۳۰ هزار طلبه در خراسان مشغول به تحصیل هستند

مدیر امور مدارس حوزه‌های علمیه خراسان نیز در حاشیه این مراسم در گفت وگو با خبرنگار فارس گفت: با راه‌اندازی معاونت تبلیغی چند سالی است که حوزه علمیه در بحث اربعین و با ایجاد تشکیلات، با محوریت حوزه اربعین حسینی را آغاز کرده است و باشکوه‌ترین راهپیمایی بزرگ اربعین نیز در سال جاری برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام علی حیدری اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن اربعین حسینی چندین همایش شروع به فعالیت کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود نسبت به سال‌های گذشته امسال با حضور پرشورتری مواجه هستیم.

وی حضور خانواده‌ها در این حرکت عظیم و تأثیرگذار را یادآور شد و افزود: هر کدام از ما باید مانند قطره‌ای در این دریای خروشان باشیم.

مدیر امور مدارس حوزه‌های علمیه خراسان با اشاره به جامعه بزرگ ۲۰ میلیونی نفری منتظران امام عصر(عج)، بیان کرد: هر کدام از افراد به‌تنهایی مهم هستند و در این میان حضور بانوان، کودکان و خانواده‌ها دارای اهمیتی دو چندان است.

حیدری پیاده‌روی اربعین حماسه‌ای بزرگ دانست و عنوان کرد: زیارت اربعین را یکی از ۵ علامت مؤمن عنوان کرده‌اند و خوشبختانه در چند سال اخیر شاهد آن هستیم که بانوان همپای مردان در مسیر پیاده‌روی اربعین حاضر می‌شوند. 

وی افزود: مدارس علمیه استان‌های خراسان رضوی که در مجموع ۳ استان خراسان جنوبی، شمالی و رضوی معروف به خراسان بزرگ هستند، بیش از ۳۰ هزار طلبه در سطح‌های ۱ ،۲ ،۳ و ۴ فعال و مشغول به‌تحصیل هستند که از این تعداد نزدیک به ۹ مدرسه برادران در خراسان شمالی و ۱۷ مدرسه حوزه علمیه در خراسان جنوبی فعال هستند.

مدیر امور مدارس حوزه‌های علمیه خراسان افزود: در خراسان رضوی و شهرستان‌های این استان بیش از ۲۵ هزار نفر طلبه مشغول به تحصیل هستند.

حیدری با بیان اینکه در مدارس شهرستان‌ها طلاب بعد از خروج در مدارس نیز حضور دارند، گفت: مجوز درجه سطح ۲ و ۳ و حتی رشته‌های تبلیغی به برخی مدارس داده شده است.

وی به رشته‌های تخصصی در شهرستان‌ها نیز اشاره کرد و افزود: در بردسکن با توجه به پتانسیلی که دارد در سطح ۲ آماده صدور مجوز و حتی بیشتر از این هم هستیم، اما با توجه به مسائلی که خود دوستان در این حوزه برای بحث کیفیت داشتند، تصمیم به تحصیل طلاب در سطح یک در این شهرستان گرفته شد.

مدیر امور مدارس حوزه‌های علمیه خراسان با بیان به اینکه اتمام سطح ۱ یکی از شرایط ملبس شدن است، اظهار کرد: با توجه به کارگاه‌هایی که برگزار می‌شود و تعداد متقاضیانی که باشد، حوزه علمیه این آمادگی را دارد که کارگاه برگزار کند و مجوز تأسیس را بدهد.

حیدری عنوان کرد: سال گذشته با توجه به اینکه مدیر جدید حضرت آیت‌الله مصباح عاملی آمدند، معاونت‌هایی به‌وجود آمد، به‌ویژه معاونت فرهنگی تبلیغی که در گذشته نبوده است، در سال جاری نیز نسبت به سال گذشته تعداد طلابی که لباس ملبس می‌شوند بیشتر می‌شود.

وی آموزش در راستای مطالبات مقام معظم رهبری را از اولویت‌های آموزشی بیان کرد و ادامه داد: در راستای امورات آموزش، سال به سال شاهد ارتقای رشته‌های تخصصی هستیم، رویکرد حوزه علمیه نیز در این راستا با پذیرش نخبگان به‌سمت تخصصی شدن رشته‌های حوزوی است.

مدیر امور مدارس حوزه‌های علمیه خراسان افزود: در سال گذشته ۱۵ رشته تخصصی داشتیم و امروز ۳۰ رشته تخصصی حوزوی وجود دارد که طلاب در آن‌ها به تحصیل مشغول هستند.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم ضمن تجلیل از حجت‌الاسلام علیرضا زارعی مدیر سابق حوزه علمیه بردسکن، حجت‌الاسلام ابوالقاسم صادقی به‌عنوان مدیر جدید حوزه علمیه معرفی شد.

انتهای پیام/ 70051

نظر شما