شناسهٔ خبر: 35394220 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رفع مشکل ترخیص تلفن های همراه در گمرک

ارونقی گفت: مشکل ترخیص تلفن‌های همراهی که به صورت پستی به گمرک امام خمینی (ره) ارسال شده بود، برطرف شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از گمرک؛ مهرداد جمال ارونقی معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران گفت: مشکل ترخیص تلفن‌های همراهی که به صورت پستی به گمرک امام خمینی (ره) ارسال شده بود، برطرف شده است و صاحبان کالا می‌توانند با انجام تشریفات قانونی، نسبت به تحویل محموله‌هایشان اقدام کنند.

 جمال ارونقی افزود: مقرر شد گمرکات با استفاده از بستر سامانه جامع گمرکی نسبت به ترخیص کالا‌هایی که از طریق پست وارد می‌شوند، اقدام کنند؛ بنابراین برای ترخیص اقلامی که از طریق گمرک فرودگاه امام وارد شده‌اند، مشکل خاصی وجود ندارد.

به گفته او، گمرکات موظف هستند معافیتی را که در آئین‌نامه اجرایی مقررات صادرات و واردات ذکر شده است لحاظ کنند، معافیتی که برای هر فرد، سالی یک بار اعمال می‌شود.

بیشتر بخوانید: سرانجام ۶۰۰ هزار گوشی دپو شده در گمرک به کجا رسید؟ 

طبق قوانین، ترخیص کالا‌هایی که از طریق پست وارد می‌شود، به استثنای اقلامی که ورود آن‌ها از نظر شرعی یا قانونی ممنوع است مشروط براینکه جنبه تجای پیدا نکند تا ارزش حداکثر ۵۰ دلار به نام هر فرد بدون پرداخت حقوق گمرکی و سود بازرگانی و بدون مطالبه کارت بازرگانی و مجوز‌های مقرر در جدول مقررات صادرات و واردات بلامانع است.

همچنین ارسال کالا از طریق پست نیز با حفظ جنبه غیرتجاری به استثنای کالا‌هایی که شرعا یا قانونا ممنوع الصدور هستند، بدون مطالبه کارت بازرگانی و مجوز صدور به هر میزان از لحاظ قیمت با رعایت سایر مقررات مجاز است و سقف میزان کالای خارجی قابل ارسال از طریق پست حداکثر ۸۰ دلار برای هر فرد است.

اگر ورود و صدور برخی کالا‌ها از این طریق به صورت جریان تجاری تبدیل شود، وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌تواند با هماهنگی وزارت ارتباطات، فهرست کالا‌های مذکور را برای جلوگیری از ترخیص یا خروج به گمرک اعلام کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما