شناسهٔ خبر: 35394193 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بانه به لحاظ جرم‌شناسی در رتبه هشتم کردستان قرار دارد

سنندج - ایرنا - سرپرست فرمانداری بانه گفت: امسال وقوع جرایم در این شهرستان بدون استفاده از روش‌های سخت‌افزاری و با تعامل مردم و نیروهای انتظامی کاهش یافته و در رتبه هشتم جرم‌شناسی استان قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

محمد امین زاده روز سه‌شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان با محوریت بازگشایی مدارس با اشاره به به اینکه در سال های گذشته بانه به لحاظ جرم شناسی در رتبه پنجم استان قرا داشت اظهار داشت: در چند سال اخیر با همکاری و تعامل خوب نیروهای نظامی و انتظامی با مردم آمار جرائم کاهش چشم گیری داشته و امینت در سایه این تعامل سازنده برقرار است.

وی اضافه کرد: یکی از ضروری‌ترین نیاز شهرستان جذب گردشگر و مسافر است با وجود طبیعت بکر و امنیتی که در شهرستان برقرار است جذب گردشگر باید در اولویت برنامه های شهرستان قرار گیرد.

امین زاده تاکید کرد: با تمام اقدامات لازم برای بازگشایی مدارس انجام و در خیابان های که منتهی به  مدارس باید سرعت گیر نصب و خط کشی و رنگ آمیزی خیابان ها و معابر انجام شود.

۳۳ هزار نوآموز و دانش آموز امسال وارد مدارس بانه میشوند

رئیس اداره آموزش و پرورش بانه گفت: امسال با اضافه شدن یک هزار ۲۰۰  نفر به جمعیت دانش اموزی شهرستان  ۳۳ هزار نواموز و محصل برای یادگیری علم و دانش وارد مدارس می‌شوند.

رضا خضری با اشاره به کمبود نیروی آموزشی در این شهرستان افزود: در سال تحصیلی جدید روستایی با ۲ دانش اموز نیز از امکانات آموزشی و معلم برخودار می شوند و برای جبران کمبود نیروی اموزشی از معلمان حق التدریس سال‌های گذشته که سابقه فعالیت در آموزش و پرورش دارند بهره‌گیری می‌شود.

وی اظهار داشت: در این راستا ۱۵۸ معلم حق التدریس با سابقه فعالیت جذب می‌شوند و دوره های کلاس داری و مدیریت تدریس نیز برای آنان برگزار می‌شود.

خضری با بیان اینکه در تابستان امسال ۱۲ مدرسه به اسکان مسافران اختصاص یافت اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷ هزار نفر در مراکز اسکان آموزش و پرورش بانه به صورت شبانه اسکان داده شدند که در مقایسه با سال گذشته افزایش خوبی داشته است.

مهمترین مشکل آموزش و پرورش بانه تراکم بالای دانش اموزی در شهر و کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی است.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ هزار نفر جمعیت در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

۷۴۶۹ / ۳۰۳۴

نظر شما