شناسهٔ خبر: 35393804 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دادگاهی در هلند شکایت علیه رقیب نتانیاهو را بررسی می کند

تهران - ایرنا - دادگاه جنایی هلند امروز (سه شنبه) درخواست شکایت علیه «بنی گانتس» رقیب انتخاباتی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس سابق ستاد مشترک ارتش اسرائیل را در پرونده بمباران نوار غزه در سال ۲۰۱۴ بررسی می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رویترز، جلسه دادگاه جنایی هلند علیه "بنی گانتس" در حالی برگزار می شود که انتخابات پارلمان اسرائیل (کنیست) از صبح امروز در سرزمین اشغالی آغاز شده است.

گانتس که پیشتر به عنوان رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل مشغول فعالیت بود و در انتخابات امروز پارلمان به عنوان رهبر حزب "آبی سفید" با نتانیاهو رقابت سختی را دارد با شکایت یک شهروند هلندی- فلسطینی در کشتار اعضای خانواده اش در بمباران سال ۲۰۱۴ نوار غزه رو به رو شده است.

۶ عضو خانواده این شهروند هلندی- فلسطینی در بمباران اردوگاه "البریج" در سال ۲۰۱۴ جان باختند و در صورتی که دادگاه هلند به محکومیت "بنی گانتس" رای دهد، وی باید مبلغ ۶۰۰ هزار یورو به عنوان غرامت پرداخت کند.

علاوه بر بنی گانتس، فرمانده سابق نیروهوایی ارتش اسرائیل نیز در این جنایت جنگی متهم است ولی وکلای این افراد مدعی هستند که دادگاه های هلند صلاحیت رسیدگی به این پرونده را ندارند و این افراد در زمان حمله از مصونیت قضایی برخوردار بودند.

در حملات سراسری رژیم صهیونیستی به نوار غزه در سال ۲۰۱۴ که ۵۰ روز به طول انجامید بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ غیرنظامی فلسطین جان باختند.

نتانیاهو و گانتس دو رقیب اصلی در انتخابات پارلمان اسرائیل هستند

از سویی «بنی گانتس» به عنوان سرسخت ترین رقیب انتخاباتی نتانیاهو در انتخابات امروز پارلمان اسرائیل محسوب می شود.

نتانیاهو به عنوان رهبر حزب "لیکود" در انتخابات شش ماه پیش در رقابت با بنی گانتس رهبر حزب "آبی سفید" فقط توانست ۲۶.۵ درصد آراء را بدست آورد، حال آنکه گانتس با برخورداری از حمایت ائتلاف سیاسی اتحاد آبی - سفید، توانست ۳۵ کرسی را در پارلمان اسرائیل از آن خود کند در نتیجه نتانیاهو نتوانست اکثریت لازم برای تشکیل یک کابینه تک حزبی به دست آورد.

با اینهمه نتانیاهو در نظر دارد دورۀ زمامداری خود به عنوان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را هر چه بیشتر طولانی کند؛ پستی که بیش از ۱۰ سال است در اختیار وی است.

نظر شما