شناسهٔ خبر: 35391169 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دادستان اصفهان:

مبارزه با فساد نیازمند همکاری همه دستگاه‌هاست

اصفهان - ایرنا -  دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان گفت: برای مبارزه با فساد همکاری همه دستگاه‌ها نیاز است و اگر در این مسیر همدلی وجود نداشته باشد هدف یاد شده به سرانجام نمی‌رسد.

صاحب‌خبر -

علی اصفهانی روز سه شنبه در آیین معرفی دادستان جدید نجف آباد اظهارداشت: مبارزه با فساد همچنین همراهی نخبگان و اصحاب رسانه را می‌طلبد تا با قانون شکنان و متخلفان با اقتدار، قاطعانه و بدون ملاحظه برخورد شود.

وی با تاکید بر اینکه با جرایم خشن و سازمان یافته و هرگونه اخلال در امنیت و نظم عمومی در جامعه قاطعانه برخورد می شود، افزود: اجازه نمی‌دهیم افرادی چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی، امنیت مردم را به خطر بیاندازند.

دادستان اصفهان با بیان اینکه رویکرد فعلی قوه قضاییه برخورد با مفسدان اقتصادی است، تصریح کرد: در عین حال حمایت از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی  را در دستور کار داریم، چون جنگ، جنگ اقتصادی است، مبارزه با فساد اقتصادی، مبارزه با کسانی است که در اقتصاد و تولید اختلال ایجاد می‌کنند و در کنار آن مقابله با دلالانی که با اقتصاد و تولید مقابله می‌کنند اهمیت دارد.

اصفهانی با اشاره به لزوم تحقق عدالت اجتماعی و مبارزه با فساد ادامه داد: با حضور رییس جدید قوه قضاییه این رویکرد شدت گرفته چرا که در گام دوم انقلاب می‌طلبد رویکرد مذکور با قاطعیت دنبال شود.
وی گفت: در بحث مبارزه با فساد عرصه‌های زیادی وجود دارد مانند مبارزه با کارگزاران دولتی که از امکانات دولت سو استفاده می‌کنند، مبارزه با ثروت‌های بادآورده، سواستفاده از اصل ۴۴ و  مبارزه با ناامنی شغلی که همه باید مورد توجه باشد.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه تولیدکننده در خط مقدم جنگ اقتصادی است، افزود: در حال حاضر وظیفه ما در قوه قضاییه و سایر قوا این است که با تمام توان از تولید ملی حمایت کرده و در این راه کمک حال این عزیزان باشیم.

دادستان اصفهان با بیان اینکه دستگاه قضایی حامی تمام کسانی که صادقانه و شجاعانه کار می‌کنند خواهد بود، اضافه کرد: در گام دوم انقلاب باید تمام تلاش برای حل مشکلات مردم بگذاریم هرکس اگر وظیفه خود را انجام دهد کار دستگاه قضایی سبک تر می‌شود.

دراین جلسه حجت الاسلام مصطفی حسناتی امام جمعه نجف آباد با تشکر از خدمات دادستان قبلی و تبریک به دادستان جدید و تقدیر از اقدامات قوه قضاییه در برخورد با اخلالگران اقتصادی تقدیر کرد و خواستار تکمیل ساختمان دادگستری شهرستان و همچنین نیروی انسانی این  اداره شدند.

در این جلسه علی زارعی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب جدید شهرستان نجف آباد معرفی و از  محمدرضا توکلی  دادستان قبلی، تجلیل بعمل آمد.

شهرستان نجف آباد با بیش از ۳۳۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

غ . ک / ۶۰۲۰/۶۰۲۶/

نظر شما