شناسهٔ خبر: 35390955 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

پکن خواستار دوری از دامن زدن به تنش‌های غرب آسیا شد

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران در خصوص حمله به تأسیسات «آرامکو»، خواستار دوری طرفین از اقداماتی شد که به افزایش تنش‌های غرب آسیا منجر شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

 «هوا چونینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین ضمن انتقاد از پیام توییتری روز گذشته (دوشنبه) دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص اتهام زنی به ایران در حمله پهپادی به تأسیسات نفتی عربستان تصریح کرد که طرفین درگیر باید از انجام هرگونه اقداماتی که به افزایش تنش‌ها در منطقه منجر می‌شود، دوری کنند.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، ترامپ در یک پیام توییتری مدعی شد که به نظر می‌رسد ایران پشت حملات روز شنبه هفته جاری به تأسیسات نفتی «آرامکو» عربستان باشد.

ادعاهای ترامپ در حالی مطرح شده است که ایران هرگونه مداخله در حمله پهپادی انصارالله یمن به تأسیسات نفتی عربستان سعودی را رد کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین علیرغم محکوم کردن حمله روز شنبه خواستار دوری از هرگونه اقدامی شد که به تنش‌های منطقه غرب آسیا دامن بزند.

وی تصریح کرد: «چین این حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی را محکوم می‌کند و مخالف هرگونه حمله به غیرنظامیان و تأسیسات غیرنظامی است».

سخنگوی وزارت خارجه چین با تأکید بر اظهارات روز گذشته خود از طرفین مربوطه خواست «از انجام هرگونه اقدامی که به افزایش تنش‌های منطقه‌ای منتهی می‌شود» دوری کنند.

این مقام چینی روز گذشته نیز در اولین واکنش رسمی پکن به عملیات پهپادی یمن به پالایشگا‌ه‌های «بقیق» و «خریص» عربستان سعودی، خواستار خویشتنداری طرف‌ها شد و از اتهام‌زنی‌های آمریکا علیه ایران انتقاد کرد.

 

نظر شما