شناسهٔ خبر: 35390750 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تلاوتی کمتر دیده شده از محمود خلیل الحصری+فیلم

محمود خلیل الحصری از قاریان نامدار جهان اسلام است که در این گزارش تلاوتی کمتر دیده شده از وی شامل آیاتی از سوره مبارکه آل‌عمران تقدیم می‌شود.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس- گروه قرآن و فعالیت‌های دینی: «محمود خلیل‌الحصری» از قاریان نامدار کشور مصر سال ۱۹۱۷ در روستای شبر‌النمله از منطقه طنطای مصر چشم به جهان گشود. پدرش حصیر باف بود، به همین دلیل حصری آنها نام داشتند. محمود از ۴ سالگی توسط پدر به مکتب‌خانه فرستاد شد و آموختن قرآن را آغاز کرد. وی در ۸ سالگی موفق به حفظ کل قرآن کریم شد و در ادامه فنون تلاوت را فرا گرفت.

در ۱۲ سالگی به حوزه علمیه طنطا رفت و چندی بعد برای تحصیل در رشته علوم قرائت وارد دانشگاه الازهر قاهره شد و مدرک کارشناسی این رشته را هم اخذ کرد. این استاد قرآن کریم در سال ۱۹۴۴ با موفقیت در آزمون ورودی به رادیو رفت و این کار آوازه استاد را در سراسر دنیا گسترش داد، همچنین این قاری قرآن کریم در سال ۱۹۵۵ به عنوان قاری مسجد «امام‌حسین(ع)» قاهره انتخاب شد و در همین سال اولین اثر ترتیل خود را به روش «حفص از عاصم» منتشر کرد و کتابی درباره علم تجوید نوشت.

استاد «محمود خلیل‌الحصری» در ۲۴ نوامبر سال ۱۹۸۰ پس از خواندن نماز عشاء جان به جان آفرین تسلیم کرد.

در این گزارش تلاوتی کمتر دیده شده از این استاد مرحوم شامل آیاتی از سوره آل‌عمران که در استودیوی تلویزیون مصر در سال ۱۹۶۵ اجرا شده تقدیم می‌شود.

 

 

انتهای پیام/

نظر شما