شناسهٔ خبر: 35386870 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

طلاب برگزیده مسابقات علمی کوثر جامعه الزهرا تجلیل شدند

در آیین آغاز سال تحصیلی جامعه الزهرا(س)، طلاب برگزیده مسابقات علمی کوثر در بخش های احکام، ادبیات عرب، صرف، نحو، اصول و فقه تجلیل شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین آغاز سال تحصیلی 99 – 98 جامعه الزهرا(س) امروز در سالن بیداری اسلامی این مرکز حوزوی برگزار شد.

در این آیین نمایندگانی از بیوت مراجع تقلید، علمای اعلام، مسؤولان نهاد حوزوی و غیر حوزوی، فضلا و دانش آموختگان حوزه نیز حضور داشتند که از این بین می توان به آیات: مرتضی مقتدایی عضو شورای عالی حوزه های علمیه و محمدجواد فاضل لنکرانی استاد درس خارج حوزه علمیه قم اشاره کرد.

همچنین شخصیت های حوزوی و غیر حوزوی دیگر از جمله حجج اسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور مدیر حوزه های علمیه خواهران، سید حسن ربانی رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه، رحیمیان مسؤول دبیرخانه شورای عالی حوزه علمیه و همچنین عبدالله جلالی رییس شورای شهر قم حضور داشتند.

آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه و عضو فقهای شورای نگهبان که به عنوان سخنران اصلی در این مراسم حضور داشت، با تأکید بر این که همه باید در آغاز سال تحصیلی به این هویت اخلاقی مجهز شویم، گفت: روحانیت همواره با آسیب های اخلاقی مواجه بوده است که آنها را در لبه پرتگاه سقوط قرار می‌ دهد و اگر این زیرساخت های اخلاقی در حوزه استوار نشود آسیب می‌ بینیم.

وی تصریح کرد: حوزه و روحانیت در اوج تعالی و شکوه قرار دارد و آنچه در خاطر نسل های پیشین ما عبور نمی کرد به برکت امام و شهدا و ملت بزرگ و ریشه دار ایران این بود که اسلام در متن زندگی بیاید و حوزه علمیه دین چنین گسترشی پیدا کند، اما این موقعیت و جایگاه بزرگ که معارف الهی و اهل بیت(ع) گسترش و اقتدار پیدا کرده است نیازمند کار جدی است.

وی خاطرنشان ساخت: شما تاریخ نبردها و نهضت های گذشته را ببینید که غالب شکست ها و عدم موفقیت ها به دلیل ترس از ارتش های بزرگ بود ولی امروز ما به جایی رسیده ام که دو قدرت دریایی بزرگ عالم یعنی آمریکا و انگلیس وقتی به قایق های محاصره کننده ایران اخطار می‌ دهند، رهبر معظم شما بدون هیچ هراسی می‌ فرماید: نترسید! جلو بروید و ناو انگلیسی را توقیف کنید.

در بخش دیگری از این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی رییس جامعه الزهرا(س) به ایراد سخنرانی پرداخت و در گزارشی از آخرین وضعیت آموزشی، پژوهشی و تبلیغی این مرکز از تحصیل نزدیک به 20 هزار نفر و پذیرش 2300 نفر در سال تحصیلی جدید خبرداد.

رییس جامعه الزهرا(س) عنوان کرد: سال گذشته 720 مبلغ به خارج کشور و نزدیک به 2000 مبلغ به داخل کشور اعزام کردیم ولی در مقابل این تلاش ها هیچگونه پرداختی نداشتیم و در سال گذشته توانستیم پنج رشته تحصیلی را تصویب کنیم و همچنین 14 رشته دیگر در حال تدوین و تصویب است.

وی خاطرنشان ساخت: در سال گذشته 300 کلاس آنلاین در هفته برگزار شد و 619 کلاس آنلاین و آفلاین در بخش غیر حضوری و مجازی دایر بود و همچنین برای تسهیل خدمات به جامعه هدف بیش از 20 سامانه فعال کردیم که از جمله آنها سامانه شمیم برای خدمت رسانی به مبلغان بود یا سامانه اساتید از حضور و غیاب تا انتخاب واحد توسط طلاب خدمت رسانی می‌ کند.

همچنین در پایان این مراسم، برگزیدگان ششمین دوره مسابقه علمی کوثر تجلیل و جوایز و لوح تقدیر خود را از دست مدیر حوزه های علمیه، مدیر جامعه الزهرا(س) و آیت الله مقتدایی دریافت کردند که در بخش «احکام» خانم زرین خط از مرکز آموزش تکمیلی غیر حضوری رتبه اول را کسب کرد، نفر دوم خانم ها ملایی از مرکز آموزش تکمیلی غیر حضوری و نوروزی از مدرسه علمیه فائزات بودند، نفر سوم نیز در این بخش خانم اسماعیلی از مدرسه علمیه فائزات بود.

در موضوع «علم اصول» فردی رتبه اول را کسب نکرده بود، در این بخش رتبه دوم را خانم مدرسی از مدرسه علمیه صالحات و رتبه شایسته تقدیر را خانم فرزندی و خانم ابراهیمی از مدرسه علمیه کوثر کسب کردند؛ در موضوع «صرف» نیز حائز رتبه اول و دوم نبود، در این بخش رتبه سوم را خانم ها نجفی و جودکی از مدرسه علمیه کوثر و بهرامی از مدرسه علمیه طیبات کسب کردند.

در موضوع «فقه» نفر اول خانم محرابی از مدرسه علمیه فائزات، نفر دوم خانم آتشکار از مرکز آموزش تکمیلی غیر حضوری و نفر سوم خانم ناظمی از مدرسه علمیه صالحات جوایز خود را از دست مسؤولان حاضر دریافت کردند؛ در موضوع «منطق» نیز کسی رتبه اول را کسب نکرده بود، در این بخش نفر دوم خانم شاکری، نفر سوم خانم ها محمدی، بتول عبدالکریم از طلاب بین الملل و قربانی پور همگی از مدرسه علمیه کوثر بودند.

همچنین در موضوع «نحو» خانم نجفیان از مدرسه علمیه طیبات شایسته تقدیر شد و در موضوع «ادبیات عرب» رتبه اول را خانم ها حامدی از مرکز آموزش تکمیلی غیر حضوری، عباسی نژاد از مرکز تخصصی ادبیات عرب و رتبه دوم وجود نداشت و در نهایت رتبه سوم را خانم احمدی از مرکز آموزش تکمیلی غیر حضوری به دست آورد./1330/ج

نظر شما