شناسهٔ خبر: 35382154 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

از 24 تا 30 آبان؛

برپايي50 هزار نمايشگاه کتاب در50 هزار مدرسه

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- مدیرکل فرهنگی هنری، اردو‌ها و فضا‌های پرورشی وزارت آموزش و پرورش از برپایی 50 هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه سراسر کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی رمضانی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و تأکید بر ضرورت نشر فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین دانش آموزان، گفت: در سال تحصیلی جدید، بیست دومین طرح 50 هزار نمایشگاه کتاب در50 هزار مدرسه با حضور 20 استان کشور برگزار می‌شود.
وی زمان برگزاری نمایشگاه‌های کتاب را 24 تا 30 آبان و همزمان با هفته کتاب جمهوری اسلامی اعلام و عنوان کرد: تعداد ناشران شرکت کننده 150 ناشر است که با ارائه 8 هزار کتاب در این طرح شرکت می‌کنند.
آقای رمضانی تصریح کرد: طی یک فراخوان 8 هزار جلد کتاب دریافت شده است و کارگروه مربوطه حدود 5 هزار جلد از این کتاب‌ها را انتخاب و برای شرکت در نمایشگاه‌های کتاب مدارس معرفی کرده است.
وی از برپایی 80 درصد از این نمایشگا‌ها در مدارس مقطع ابتدایی و 20 درصد نیز در مدارس متوسطه اول و دوم خبرداد و گفت: اکنون کارشناسان استان‌ها در همایشی دعوت شده اند تا طی 3 روز کتاب‌های مناسب و مورد نیاز استان را از بین کتاب‌های ارائه شده انتخاب و به طرح 50 هزار نمایشگاه معرفی کنند.

نظر شما