شناسهٔ خبر: 35377695 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

نقوی حسینی مطرح کرد:

سکوت کشورهای مدعی ام القرایی جهان اسلام در موضوع مسلمانان کشمیر

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس، گفت: برخی کشورهای به ظاهر اسلامی که ادعای ام القرایی جهان اسلام را دارند؛ به جای حمایت از مسلمانان کشمیر از گروه‌های تروریستی به نام اسلام،حمایت می کنند.

صاحب‌خبر -

سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  با اشاره به موضوع حبس، کشتار و شکنجه مردم کشمیر توسط هزاران نظامی هندی و نقض آشکار حقوق بشر در این منطقه ،گفت: حوادث کشمیر از حوادث خیلی مظلومانه جهان اسلام است.

وی افزود:در حالی که در کشمیر جنایات تاثربرانگیزی اتفاق می‌افتد، ولی هم مجامع جهان اسلام و هم کشورهای مدعی ام القرای جهان اسلام در قبال این حوادث سکوت کرده اند و هم مجامع جهانی و سازمان های بین المللی اعتنایی به این جنایات نمی کنند.

بیشتر بخوانید:

نماینده مردم ورامین،پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه کشورها به خاطر مناسبات شان با پاکستان و هندوستان موضع گیری نمی کنند و مداخله نمی‌کنند؛ به همین جهت این جنایات کشمیر اتفاق می افتد.

 

درگیری های کشمیر

 

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی کشور نباید در مقابل ظلمی که به مردم مظلوم کشمیر می‌شود خاموش باشد، مطرح کرد: البته دستگاه دیپلماسی خودمان هم باید در این زمینه فعال باشد و انتظار این است که دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران نسبت به موضوع  مردم مسلمان کشمیر موضع گیری قاطع و جدی داشته باشد و اقدامات دیپلماتیک انجام دهد.

جمهوری اسلامی روزنه امید ملت های مسلمان

وی با اشاره به اینکه از جمهوری اسلامی انتظار بالایی برای حل این مسئله وجود دارد، تاکید کرد: ایران نسبت به هر دو کشور باید اقدامات دیپلماتیک انجام دهد، چرا که یک ملتی مظلوم و بی دفاع  در این میان دچار مشکل هستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به موضوع مسلمانان کشمیر ،تاکید کرد: جمهوری اسلامی به عنوان روزنه امید ملت های مسلمان و به عنوان یک کشور مستقل و مقتدر نباید چشم‌ها را به روی فجایعی که علیه مردم مظلوم کشمیر اتفاق می افتد، ببندد.

کشورهای همسایه زمینه‌های نشست و مذاکره درباره موضوع کشمیر را فراهم کنند

نقوی حسینی با اشاره به سکوت کشورهای حوزه خلیج فارس در موضوع کشمیر، خاطرنشان کرد: برخی کشورهای به ظاهر اسلامی که ادعای ام القرایی جهان اسلام را دارند؛ خودشان را در بسیاری از عملیات‌های تروریستی وارد می کنند، از گروه‌های تروریستی به نام اسلام،حمایت می کنند، مانند حمایت از گروه‌های تکفیری ولی اینجا متاسفانه سکوت کرده و هیچ نقشی ایفا نمی کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس، با بیان اینکه بسیاری از کشورهای مدعی اسلام از آنجاکه می‌خواهند مناسبات شان با پاکستان و هند و دیگر کشورها به هم نخورد، ملت مسلمان این منطقه را رها کرده اند، تصریح کرد: مذاکره کشورها در این مناقشات بسیار مهم است، اگر کشورها مداخله و همکاری کنند و زمینه‌های نشست و مذاکره را فراهم کنند، می‌توانند این مناقشات را با مذاکره حل کنند./

پایان پیام

نظر شما