شناسهٔ خبر: 35377097 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

ساعتی که یوگا را آموزش می‌دهد

صاحب‌خبر -
بیتا میرعظیمی
خبرنگار

اولین ساعت هوشمند یوگا درجهان Jeevah را بر مچ دست خود بسته و با خیالی آسوده و بدون حضور در کلاس‌های آموزشی، تمامی تمرین‌های سفارشی و سبک زندگی با یوگا را آموزش دیده و برای همیشه با استرس و نگرانی خداحافظی کنید.
این ساعت هوشمند با بهره‌گیری از هوش مصنوعی تمرین‌های مختص به افراد مبتدی تا پیشرفته را به علاقه‌مندان یوگا آموزش داده و تمرین‌های آنها را در طول روز پیگیری می‌کند.  این ساعت بر اساس سن، وزن و حتی تاریخ پزشکی وضعیت سلامتی کاربر را اندازه‌گیری کرده و بر اساس داده‌ها و اطلاعات حاصله برنامه‌های سفارشی و فیلم‌های سلامتی در یوگا را ارائه می‌دهد. صفحه نمایش این فناوری تمامی تمرین‌های انجام شده را به نمایش گذاشته و راه حلی مناسب برای خلاصی از استرس و نگرانی‌های روزمره ارائه می‌دهد.
در حقیقت این ساعت همانند یک مربی پیشرفته یوگا عمل کرده و در انجام صحیح تمرین‌ها به کاربر کمک می‌کند. کاربران با پوشیدن این فناوری ضد آب می‌توانند در مدت زمانی مشخص سبک زندگی خود را با یوگا پیوند زده و آرامشی عمیق را در درون خود ایجاد کنند. این ساعت هوشمند با استفاده از یک الگوریتم پیشرفته یادگیری، وجود استرس در کاربر را شناسایی کرده و در زمانی واقعی هشدار داده و به کاربر یادآوری می‌کند که نفس عمیق کشیده و ریلکس باشد. این سیستم همچنین به طور مجزا ضربان قلب کاربر را در طول تمرینات اندازه‌گیری کرده و در صورت شناسایی هرگونه بی‌نظمی هشدار داده و کاربر را در انجام حرکتی صحیح هدایت می‌کند. این ساعت با تلفن همراه کاربران با سیستم عامل‌های (Android وiOS)هماهنگ شده و تمامی تماس‌ها و پیام‌های ارسالی را در صفحه نمایش نشان می‌دهد. دیگر مؤلفه‌های این فناوری نمایش تاریخ، روز، وضعیت آب و هوا و پخش موسیقی است. در صورت تمایل به خرید این مربی هوشمند یوگا، می‌توانید به سایت ایندی گوگو مراجعه کرده و آن را با قیمتی برابر 129 دلار امریکا خریداری کنید.

نظر شما