شناسهٔ خبر: 35373244 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار: روند سرمایه‌گذاری در بلوار پیامبر اعظم قم شتاب بگیرد

قم-ایرنا-فرماندار قم گفت: شهرداری نسبت به سرمایه‌گذاری و رونق در بلوار پیامبر اعظم(ص) این شهر اهتمام بیشتری داشته باشد، چراکه رونق این بلوار در بهبود وضعیت توسعه‌یافتگی شهر قم اثربخش است.

صاحب‌خبر -

مرتضی حیدری عصر دوشنبه در یک‌صد و یازدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم افزود: سرمایه‌گذاری در بلوار پیامبر اعظم(ص) باید بر مبنای قوانین و شیوه‌نامه‌های مصوب اجرایی شود.

بلوار پیامبر اعظم(ص) از حرم حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز و تا مسجد مقدس جمکران ادامه می‌یابد. طراحی بلوار بر اساس یک مسیر کاملاً مستقیم به طول هفت کیلومتر و عرض ۳۰۰ متر، دربرگیرنده خیابان‌های منشعب به بلوار به‌صورت تقاطع‌های غیر هم‌سطح می باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: عملکرد شورای اسلامی شهر و شهرداری قم با رویکرد مردم محوری و تعالی شهری مثبت و قابل‌قبول است.

وی ابراز کرد: جهت‌گیری شهرداری قم در توسعه شهری مطلوب بوده که با جذب سرمایه‌گذار این رویه مثبت تقویت نیز خواهد شد.

فرماندار قم بیان کرد: فعال بودن طرح‌های عمرانی شهرداری قم نشان از پویایی و برنامه‌ریزی شهرداری در مسیر توسعه و افزایش سرانه‌ها و زیرساخت‌های اجتماعی دارد.

حیدری تاکید کرد: باوجود وضعیت نامساعد اقتصادی حاکم بر کشور، بیش از ۸۰۰ طرح شهری توسط شهرداری قم در حال اجرا بوده که به پویایی شهر کمک کرده است.

وی اضافه کرد: سرعت و وضعیت توسعه‌یافتگی و پیشرفت شهر قم در وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور مثبت و امیدوارکننده است.

فرماندار قم همچنین با اشاره به انتخابات اسفندماه سال جاری مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: حفظ آرامش و امیدآفرینی در جامعه مساله مهمی بوده که باید توسط مسئولان و اصحاب رسانه پیاده‌سازی شود.

وی ادامه داد: برای حفظ آرامش استان باید از تجسس در امور شخصی مسئولان و برهم زدن آرامش فکری و ذهنی جامعه و مسئولان خودداری کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های شورای اسلامی شهر قم وجود افراد متخصص و متعهد در این نهاد مردمی است که سیاست‌گذاری مجموعه مدیریت شهری را انجام می‌دهند.

حیدری ابراز کرد: از زمان فعالیت و شکل‌گیری شوراهای اسلامی شهر و روستا عمران و آبادانی شهرهای کشور روند مطلوب‌تری به خود گرفته است.

وی در پایان اظهار کرد: وضعیت محله نوبهار قم ازنظر زیرساختی نسبت به مناطق دیگر شهر با فقر بیشتر روبه‌رو بوده و شهرداری باید برای افزایش سرانه‌ها در این منطقه نیز به فکر آغاز عملیات عمرانی طرح‌های موردنیاز باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه گفت: درگذشته نه‌چندان دور ۸۲.۵ درصد از بودجه تامین و نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی توسط دولت تامین می‌شد که در چند سال گذشته خبری از این اعتبارات نبوده است.

عبدالله جلالی افزود: وضعیت ناوگان اتوبوس‌رانی قم نسبت به گذشته روند نزولی به خود گرفته است.

وی با اشاره به اخذ مجوز متمم بودجه سال ۹۸ سازمان اتوبوس‌رانی گفت: برای رونق و استفاده بیشتر از ناوگان اتوبوس‌رانی باید تدابیر ویژه‌ای در شهرداری قم اندیشیده شود.

وی در ادامه بیان کرد: مراسم سوگواری دهه اول ماه محرم‌الحرام باشکوه زیادی در سطح شهر قم انجام شد.

وی ادامه داد: مجموعه مدیریت شهری قم هم‌زمان با ماه محرم‌الحرام بر حجم خدمات اجتماعی خود در شهر قم افزوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به نزدیکی بازگشایی سال تحصیلی جدید نیز خاطرنشان کرد: تعرفه ایاب و ذهاب سرویس مدارس صرفا باید بر مبنای تعرفه مصوب شورای اسلامی شهر قم اجرایی شود.

جلالی تصریح کرد: تعرفه ایاب و ذهاب مدارس شهر قم برمنبای طول مسافت تصویب‌شده و لازم است تا آموزش‌وپرورش نسبت به اجرای کامل و دقیق آن نظارت کافی داشته باشد.

جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم عصر امروز در سالن جلسه های این شورا برگزار شد و مسائل مربوط به مشکلات ناوگان اتوبوس‌رانی، ساماندهی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) و تفریغ بودجه برخی از سازمان‌های وابسته به شهرداری موردبررسی قرار گرفت.

۷۴۰۳ / ۱۱۷۵
 

نظر شما