شناسهٔ خبر: 35372591 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تهران| ۷۰۰ میلیون ریال از موقوفات دماوند صرف محرومیت‌زدایی شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند گفت: سال گذشته ۷۰۰ میلیون ریال اجرای نیت برای محرومیت‌زدایی وجود داشت که تا پایان سال جاری این مبلغ هزینه خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دماوند، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد اشرفی ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه با عنوان بصیرت عاشورایی، با بیان اینکه اداره اوقاف همچون سال‌های گذشته حامی شعائر اهل بیت(ع) عمل کرده است اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 700 میلیون تومان کمک نقدی توسط اداره اوقاف به هیئت‌های مذهبی و غیره صورت گرفته است.

وی همچنین ادامه داد: فروشگاه‌هایی با عنوان «شمیم حسینی» در سطح استان برای ماه محرم و اقلام موردنیاز هیئت‌ها برگزار شد که این فروشگاه در شهرستان دماوند نیز برپا شد و در این فروشگاه اقلام فرهنگی، پارچه نوشته، کتیبه، لوازم آشپزخانه، کتاب‌های فرهنگی و غیره با 40 درصد زیر قیمت بازار عرضه شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند سپس با اشاره به برنامه پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی(ع) تصریح کرد: مراسم جاماندگان اربعین به تأسی از زائران اباعبدالله(ع) در سال گذشته از امامزاده زین‌العابدین کوهان آغاز و تا امامزاده عیسی در روستای زیارت ادامه پیدا کرد که حدود 6 هزار نفر در این مراسم حضور پیدا کردند که در سال جاری نیز جلسات هماهنگی این مراسم هفته آینده برگزار خواهد شد.

اشرفی افزود: یکی از برنامه‌های مهّم ما در ماه محرم که سالیان متوالی در حال برگزاری است تجمع هیئت‌های مذهبی در روز عاشورا در روستای زیارت است که در این تجمع روستاهای اطراف کیلان و برخی روستاهای آبسرد با جمعیتی حدود 10 الی 15 هزار نفر در روستای زیارت تجمع و به عزاداری می‌پردازند.

وی با بیان اینکه باید به محتوای فرهنگی عزاداری‌ها توجه بیشتری شود افزود: باید در مراسم‌های عزاداری ضمن توجه به شور حسینی، شعور حسینی را نیز فراگیر و آگاهی‌بخشی و معرفت‌بخشی روز به روز افزایش پیدا کند تا خروجی فرهنگی، فکری و عقیدتی خوبی داشته باشیم، هیئت‌ها به گفته امام خمینی(ره) نباید سکولار باشند و افرادی باید در این هیئت‌ها حضور داشته باشند که بتوانند افکار عاشورایی و اندیشه اباعبدالله‌الحسین(ع) را به این هیئت‌ها تزریق کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند بیان کرد: این جمعیت در هیچ کجای دنیا به این راحتی دور هم جمع نمی‌شوند اما در عزای امام حسین(ع) مشاهده می‌شود که جمعیتی میلیونی گردهم می‌آیند بنابراین باید از این تجمعات بهره‌برداری فکری، فرهنگی و اجتماعی مذهبی داشته باشیم.

اشرفی همچنین با اشاره به وقفیات جدید در سال جاری گفت: 4 وقف جدید داشتیم که حدود 2 میلیارد ارزش مادی داشته است و با توجه به اینکه در برخی موارد مانند مسائل بهداشتی و اجتماعی در شهرستان مشکلاتی وجود دارد از مردم تقاضا داریم در این موارد وقف کنند.

وی در پایان با بیان اینکه محرومیت‌زدایی نیز یکی از اموری است که از قبل اموال موقوفه انجام می شود گفت: در سال گذشته 700 میلیون ریال اجرای نیت برای محرومیت‌زدایی داشتیم که در سال جاری نیز تا پایان سال همین مبلغ هزینه خواهد شد و در حال حاضر که به آغاز سال تحصیلی نزدیک می‌شویم کمک‌هایی برای افراد کم‌بضاعت در خرید لوازم‌التحریر انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ ع

نظر شما