شناسهٔ خبر: 35371457 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرکل دامپزشکی استان خبر داد:

خروج 200 کیلوگرم فرآورده دامی از چرخه مصرف در قزوین

۲۰۰ کیلوگرم فرآورده آلوده دامی شامل لاشه سه راس گوسفند به وزن ۷۴ کیلوگرم و ۱۱۵ عدد امعا و احشا به علت آلودگی از چرخه مصرف عزاداران حسینی حذف شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مدیر کل دامپزشکی استان قزوین روز دوشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: ۲۰ گروه از کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان قزوین و ادارات دامپزشکی تابعه در ایام عزاداری امام حسین(ع) بر سلامت و حلیت فرآورده‌های خام دامی مورد استفاده در هیات‌های مذهبی نظارت داشتند.

حمید زینالی افزود: هر ساله در ایام عزاداری امام حسین(ع) گروه‌های بازرسی بهداشتی و نظارت بر ذبح شرعی دام به صورت رایگان در خدمت عزاداران حسینی بوده و بر سلامت و حلیت فرآورده‌های خام دامی مصرفی برای نذورات در ایام محرم نظارت می‌کنند.

زینالی تصریح کرد: ذبح دام خارج از محیط کشتارگاه همواره از نظر دامپزشکی مورد تایید نیست ولیکن در صورت اصرار بر انجام ذبح دام توسط افراد در ایام معین شده مثل عید قربان و ایام محرم اداره کل دامپزشکی با تجهیز گروه‌های متشکل از بازرس بهداشتی و ناظر ذبح شرعی بر سلامت و حلیت گوشت مصرفی نظارت می‌کند.

وی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات آحاد جامعه از عموم مردم خواست با توجه به وجود بیش از ۸۰۰ بیماری مشترک بین انسان و دام از ذبح خارج از محیط کشتارگاه خودداری کنند.

 

نظر شما