شناسهٔ خبر: 35371249 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

گسترش تعاملات میان دانشگاه صنعتی شریف و پلیس راهنمایی و رانندگی

مهتاب چابوک

رییس پلیس راهور گفت: سالانه هزینه قابل توجهی در نتیجه تلفات جاده‌ای برای کشور ایجاد می‌شود، همکاری با دانشگاه می‌تواند تا حد زیادی باعث بهبود این وضعیت شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا و هیئت همراه به دعوت پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف از دستاوردهای دانشگاه صنعتی شریف در حوزه IT و موارد مربوط به نیازمندی‌های راهنمایی و رانندگی بازدید کردند.

این جلسه با حضور معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، رئیس پارک علم و فناوری شریف، مدیر ارتباط با صنعت و نمایندگان ۹ شرکت فعال در حوزه IT در مجتمع خدمات فناوری دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

در ابتدای این نشست دهبیدی پور، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف به معرفی این مرکز پرداخت و در خصوص شکلگیری اکوسیستم کارآفرینی و نوآوری در اطراف آن صحبت کرد.

در ادامه مختاری، مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی شریف مدل‌های همکاری دانشگاه را معرفی کرد و توانمندی‌های دانشگاه صنعتی شریف برای رفع نیازهای واقعی صنعت و انجام پژوهش‌های کاربردی را توضیح داد.

در این جلسه نمایندگان ۹ شرکت شامل تیم‌های استارتاپی، فناوران مستقر در مجتمع خدمات فناوری شریف و یک تیم از پژوهشکده الکترونیک به ارائه محصولات خود در حوزه حمل و نقل و مرتبط با راهنمایی و رانندگی پرداختند.

محصولات ارائه شده توسط فناوران و پژوهشگران دانشگاه صنعتی شریف، عمدتا فناوری‌های IT محور در حوزه حمل و نقل بودند. دوربین‌های پلاک خوان هوشمند با دقت بالا، سامانه‌های تحلیل آمار و دیتاهای موجود در شهر، پردازش اطلاعات، محصولات مرتبط با کنترل و اندازه‌گیری آلودگی هوا از محصولات ارائه شده بوده است.

در ادامه این دیدار رشتچیان، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف پس از بیان ظرفیت‌های آموزشی دانشگاه به اهمیت و ارزش نیروی انسانی در دانشگاه اشاره کرد و گفت: امسال ۹۸ نفر از افراد برتر کنکور ، دانشگاه صنعتی شریف را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده‌اند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در خصوص اهمیت حفظ امنیت نیروی انسانی گفت: یکی از پر رفت و آمدترین ساختمان‌های دانشگاه، ساختمان ابن سینا است که از نظر سازه در رده ساختمان‌های کهنسال طبقه بندی می‌شود.

رشتچیان علت عدم استفاده از ساختمان جدید آموزش در ضلع شمالی دانشگاه را وجود خیابان پر رفت و آمد و ناامن بین ساختمان جدید و دانشگاه دانست و از سردار هادیانفر در جهت تغییر خیابان به پیاده رو درخواست همکاری کرد.

در پایان سردار سید کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ضمن تشکر و استقبال از طرح‌های ارائه شده به بیان نیازها و چالش‌های موجود پرداخت و گفت: سالانه هزینه قابل توجهی در نتیجه تلفات جاده‌ای برای کشور ایجاد می‌شود، همکاری با دانشگاه می‌تواند تا حد زیادی باعث بهبود این وضعیت شود.

سردار هادیانفر در ادامه گفت: پس از بررسی، در جلساتی فنی از تیم‌های ارائه دهنده منتخب دعوت می‌شود تا علاوه بر ارائه توضیحات تکمیلی، اقدامات لازم در جهت همکاری نیز فراهم شود.

رئیس پلیس راهور ناجا از جدا شدن بانک اطلاعاتی راهور از بخش امنیتی ناجا خبر داد و گفت: در آینده‌ای نزدیک اطلاعات با پروتکل مشخص در اختیار شرکت‌ها برای ارائه خدمات مربوطه قرار خواهد گرفت.

نظر شما