شناسهٔ خبر: 35370430 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در اعتراض به اصلاحات قانون بازنشستگی

تظاهرات صاحبان مشاغل آزاد تخصصی در فرانسه

از همه صاحبان مشاغل آزاد تخصصی خواسته شد در دفاع از نظام بازنشستگی خاص خود در برابر نظام واحد بازنشستگی که دولت فرانسه مدنظر دارد، به خیابان‌ها بیایند

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از شبکه فرانس ۲۴؛ صاحبان مشاغل آزاد تخصصی در فرانسه روز دوشنبه در اعتراض به اصلاحات نظام بازنشستگی در این کشور تظاهرات می‌کنند.
 
<div id="video-display-embed-code_3953092"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2525203/3953092?width=400&height=300"></script></div>
 
این بار از همه صاحبان مشاغل آزاد تخصصی مثل وکلا، پزشکان، کارکنان بخش پیراپزشکی، خلبانان و مهمانداران که کمتر عادت به اعتراض دارند، خواسته شده است روز دوشنبه در دفاع از نظام بازنشستگی خاص خود در برابر نظام واحد بازنشستگی که دولت فرانسه مد نظر دارد، به خیابان‌ها بیایند.
در حال حاضر ۴۰ نظام بازنشستگی مختلف در فرانسه وجود دارد و مقامات این کشور می‌خواهند این نظام‌های متعدد را برچینند و نظام واحدی برای بازنشستگی ایجاد کنند. به همین منظور دولت فرانسه ژان-پل دووا، کمیسر بازنشستگی را مامور کرده است که تا ماه اکتبر با نمایندگان نظام‌های مختلف بازنشستگی در این خصوص دیدار و آن‌ها را آرام کند. پس از اعتصاب عمومی روز جمعه «مدیریت خود مختار حمل و نقل عمومی پاریسی» (R.A.T.P) که حمل و نقل عمومی در پاریس را به شدت مختل کرد، به عنوان مثال «کنفدراسیون عمومی کار» (C.G.T) هم خواستار اعتصاب عمومی شد. این درحالی است که جنبش جلیقه زرد‌ها (طرفداران جنبش مخالف سرمایه داری) این هفته هم ادامه یافت از همین رو ممکن است ادوار فیلیپ، نخست وزیر، و امانوئل مکرون، رئیس جمهور، ممکن است بار دیگر با تیره شدن فضای اجتماعی روبرو شوند. نخست وزیر برای آرام کردن تنش‌ها باز هم تکرار کرد که اصلاحات قانون بازنشستگی هنوز مکتوب نشده است.

نظر شما