شناسهٔ خبر: 35369920 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

کشتی فرنگی قهرمانی جهان| منجزی و نجاتی به رده‌بندی رفتند

صاحب‌خبر -

دو نماینده فرنگی کار ایران در نورسلطان قزاقستان در ادامه رقابت‌های امروز (دوشنبه) کشتی فرنگی قهرمانی جهان باید برای کسب مدال برنز تلاش کنند.

به گزارش تابناک ورزشی، در رقابت نمایندگان ایران در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان و گزینشی المپیک در کشور قزاقستان، امیر قاسمی منجزی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم پس از پیروزی مقابل نمایندگانی از کشور‌های چک، روسیه و ازبکستان، مقابل اوسکار پینو هیندس دارنده مدال برنز جهان از کوبا با نتیجه ۶ بر ۲ مغلوب و راهی دیدار رده‌بندی شد.

در ادامه رقابت‌های ۳ وزن پایانی کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۱۹ که در نورسلطان پایتخت قزاقستان در حال برگزاری است، علیرضا نجاتی نماینده وزن ۶۰ کیلوگرم ایران در دیدار نیمه نهایی برابر فومیتا از ژاپن به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه سنگین ۹ بر یک شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند. وی برای کسب مدال برنز فردا (سه‌شنبه) به روی تشک می‌رود.

نجاتی پیش از این در دور نخست به مصاف سیداله تاژایف از ترکمنستان رفت و در پایان با نتیجه ۹ بر صفر به برتری رسید و راهی دور بعد شد. وی در دور بعد هایتم محمود فهمی از مصر را ۳ بر یک شکست داد و در سومین مبارزه نیز ۷ بر صفر سئونگ هاک کیم دارنده مدال برنز جهان ۲۰۱۷ از کره جنوبی را شکست داد و به یک چهارم نهایی رسید. وی در مرحله یک چهارم نهایی برابر ایوو آنگلوف کشتی‌گیر کهنه‌کار بلغار و دارنده مدال طلای جهان ۲۰۱۳ و برنز جهان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۳ بر یک به برتری رسید و ضمن صعود به نیمه نهایی موفق شد دومین سهمیه را برای کشتی فرنگی ایران در المپیک ۲۰۲۰ بدست بیاورد. 

محمد علی گرایی Úشتی فرنگی قهرمانی جهان 2019

همچنین محمدعلی گرایی نیز که در مرحله نیمه نهایی مقابل الکس بیوربرگ کسیدیس از سوئد با نتیجه ۹ بر یک مغلوب شده بود، با صعود این کشتی‌گیر به فینال، راهی گروه بازنده‌ها شد و باید برای کسب مدال برنز برابر حریفان خود صف‌آرایی کند.

نظر شما