شناسهٔ خبر: 35369763 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

رئیس سازمان اورژانس کشور:

سرعت عمل اورژانس کشور به بیش از دو برابر ارتقا پیدا کرده است

پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: زمان رسیدن اورژانس در تهران 38 دقیقه بود اما امروزه این زمان به زیر 14 دقیقه رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و پزشکی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، پیرحسین کولیوند در چهل‌و‌چهارمین سالروز تشکیل اورژانس پیش‌بیمارستانی که عصر امروز در سالن همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، گفت: در حال حاضر 3 هزار و 300 پایگاه اورژانس در کشور وجود دارد که 3 هزار و 230 پایگاه آن پس از انقلاب در کشور تأسیس شده است. اورژانس در سال‌های اخیر چابک‌تر شده و توانسته امدادرسانی را بیشتر و در حوادث موفق‌تر عمل کند.

وی اضافه کرد: در سال 95 بیش از 2 هزار و 400 دستگاه در کشور وجود داشت که امسال آن را به 5 هزار و 500 دستگاه رساندیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به این‌که مردم ایران شایسته بهترین‌ها هستند، اضافه کرد: تعداد بالگردهای اورژانس کشور به 44 فروند افزایش پیدا کرده است که بیش از 27هزار مصدوم با آن به بیمارستان منتقل شده‌اند که 65 درصد آن‌ها مستقیم به اتاق عمل منتقل شده‌اند.

وی با اشاره به این‌که زمان رسیدن اورژانس در تهران 38 دقیقه بود، تصریح کرد: امروزه این زمان به زیر 14 دقیقه رسیده است و بیش از 3 میلیون و 800 مأموریت در سال توسط تکنسین‌های اورژانس انجام می‌شود.

وی به راه‌اندازی سامانه جهانی مدیریت درمان حاد قلبی و مغزی اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی این سامانه 70 هزار نفر در کمتر از 60 دقیقه به اتاق عمل رسیده‌اند و بیش از 5 هزار و 500 نفر با همکاری اورژانس توانسته‌اند سلامت خود را بازیافته و ادامه زندگی دهند.

رئیس سازمان اورژانس کشور خاطرنشان کرد: همراهی اورژانس با مردم سبب شد که در چهارشنبه آخر سال گذشته 65 درصد مصدومان کاهش پیدا کنند.

انتهای پیام/4087/4127/

نظر شما